Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Cimpramil

Hej!
Jag undrar varför man kan gå upp i vikt av ssri (ex cipramil) om man äter som man gjort innan man börjar med medicinen så kan man väl inte gå upp något?

Svar:

Tack för din fråga.
Om man äter som innan är det osannolikt att man går upp i vikt- tyvärr är det nog så att det är rätt sannolikt att man äter mer (dels får man bättre aptit när depressionen behandlas och dessutom så kan det nog vara så att Cipramil i sig ger bättre aptit) och pga detta går upp i vikt.

Bästa hälsning,

Lars Davidsson
Specialist i allmänpsykiatri

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Orolig son som mår illa

2015-12-17 | 09:05

av Anne Grefberg

Jag får ALDIG någon kram!

2015-06-20 | 12:38

av Anne Grefberg

Dålig anknytning till barnet?

2014-12-18 | 12:24

av Anne Grefberg

Hur hanterar jag situationen med min tränare?

2014-12-13 | 23:22

av Anne Grefberg

Dåligt förhållande sedan vi fick barn, snälla hjälp!

2014-12-11 | 17:04

av Anne Grefberg

Mamma

2014-11-8 | 21:45

av Anne Grefberg

Hur löser vi konflikter konstruktivt?

2014-10-14 | 17:42

av Anne Grefberg

Jag vet inte hur jag ska göra

2014-10-11 | 22:29

av Anne Grefberg

Destruktiva beroenden.

2014-08-16 | 03:53

av Anne Grefberg

En vuxen son med alkohol problem

2014-07-16 | 23:40

av Anne Grefberg

hej!

2014-06-4 | 11:56

av Anne Grefberg

Svårt att bli upphetsad

2014-04-5 | 14:13

av Anne Grefberg

medicin och kropp

2014-03-11 | 01:48

av Anne Grefberg

Måste två tjejer ha oralsex?

2014-03-10 | 23:05

av Anne Grefberg

Trång förhud.

2014-03-10 | 21:08

av Anne Grefberg


Annons
Annons
Annons
Annons