Fråga doktorn

Fråga   Mage & tarm

ALLI + Dulcolax

Jag måste tyvärr berätta att jag är beroende av Dulcolax. Jag fick det från Rumänien och ingen berättade för mig att man kunde bli beroende av det, och när jag kom tillbaka till Sverige var det för sent. Jag ska söka läkare senare på lovet för nu har jag jättemycket att göra. Det har kommit ett nytt bantningspiller som heter ALLI. Jag vill testa det men jag vet inte riktigt om man kan ta det när man tar Dulcolax också. Jag frågade apotekaren men hon visste inte. Jag hoppas verkligen jag kan få ett svar för jag behöver veta detta så jag kan ta ett beslut .

Svar:

Hej, jag rekommenderar dig att först bli av med Dulcolax innan du börjar med nya bantningspiller.

Med vänliga hälsningar,
Bernhard Jaup,
Docent, gastroenterolog

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Laxermedel - är det dåligt att använda för mycket?

2018-10-13 | 05:08

av Mikael Lördal

Collagen colit - finns någon ny behandling?

2018-10-15 | 04:30

av Mikael Lördal

Ätit Omeprazol i många år - svåra biverkningar

2018-10-10 | 08:24

av Mikael Lördal

Höga värden på Kalprotektin

2018-10-12 | 14:38

av Mikael Lördal

Långvarigt intag av omeprazol

2018-10-12 | 23:57

av Mikael Lördal

Ulcerös kolit - är det ok att ta probiotika?

2018-10-10 | 12:10

av Mikael Lördal

Halsbränna av vetemjöl

2018-10-10 | 21:30

av Mikael Lördal

Är det Crohns eller Ulcerös kolit?

2018-10-11 | 17:41

av Mikael Lördal

Kan bara äta lite annars får jag svullen mage och ont

2018-10-12 | 14:16

av Mikael Lördal

Lös i magen efter medicinering?

2018-10-12 | 14:29

av Mikael Lördal

Gaser oavsett man jag äter

2018-10-16 | 08:39

av Mikael Lördal

Läcker avföring från tarmen

2018-10-16 | 17:12

av Mikael Lördal

Magknip i samband med toabesök

2018-10-12 | 14:08

av Mikael Lördal

IBS eller endometrios?

2018-10-12 | 13:54

av Mikael Lördal

Haft diarréer i 37 år

2018-10-15 | 14:52

av Mikael Lördal


Annons
Annons
Annons
Annons
Annons