Ökat intresse för alkoholfri öl
Den alkoholfria ölen har blivit allt mer eftertraktad. Branschen anser att det nog beror på att den alkoholfria ölen har blivit allt godare och serveras i snyggare flaskor. Företaget Carlsberg har ökat sin försäljning av alkoholfri öl till krogar med hela 37 procent under årets första sex månader, jämfört med samma period ifjol.
– Det beror framför allt på att dryckesbranschen har satsat på utveckling av alkoholfri öl. Det finns fler alternativ i dag och ölen är också godare, säger Ann-Louise Kämpe, informationsdirektör på Carlsberg.
Sedan Carlsberg lanserade non-alcholic i Sverige för tre år sedan har försäljningen stadigt ökat. Ann-Louise Kämpe anser bland annat att ett ökat hälsomedvetande ligger bakom det ökade intresset. Men det är inte bara Carlsberg som märker av ökningen, även Wicked Wine importerar alkoholfri öl som säljs både till systembolaget och krögare runt om i landet.
Patienterna är en viktig resurs i utformandet av hälso- och sjukvården” - Nya avsnitt i Sällsynta Podden
I säsong två av podden Sällsynta Hälsotillstånd vill Takeda sätta ljus på de 500 000* människor i Sverige som lever med en sällsynt diagnos. Sällsynta Podden sätter fokus på de människor som företräder landets patienter och deras anhöriga.
C-ANPROM/SE/RDG/0149 apr-24
Kommentera denna artikel
Inga har kommenterat på denna sida ännu