Fråga doktorn

Fråga   Infektion

Cellförändringar, Papillomvirus, laseroperaton och Tetracycline?

Hej! Snart ska jag laseropereras för att ta bort cellförändringar i livmoderhalsen. Samtidigt behöver jag ta medicin med antibiotika Tetracycline mot hudeksem i ansiktet . Jag undrar om Tetracycline kan försämra mitt immunförsvar mot Papillomvirus eller tillståndet efter operationen.

Svar:

Tetracyklin påverkar inte effekten av operationen. Tetracyklin ges ofta om man fått en infektion efter en laseroperation så på ett sätt har du ett visst skydd av medicinen.

Vänlig hälsning,

Sven-Eric Olsson
Överläkare, gynekolog.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
trött benmärg

2017-05-26 | 13:24

av Maria Strandberg

C vitamin

2017-05-22 | 19:49

av Maria Strandberg

Trötthet

2017-05-22 | 16:07

av Maria Strandberg

Överlevnad

2017-05-19 | 10:46

av Maria Strandberg

KLL och myelom

2017-05-18 | 20:55

av Maria Strandberg

Hur tolkar jag mina prover

2017-05-18 | 15:19

av Maria Strandberg

Olika idéer och second opinion.

2017-05-18 | 15:08

av Maria Strandberg

Myelom

2017-05-18 | 06:01

av Maria Strandberg

Smoldering myeloma

2017-05-17 | 18:36

av Maria Strandberg

Myelofibrosis

2017-05-16 | 18:23

av Maria Strandberg

Cancer biverkning

2016-05-25 | 09:10

av Magnus Bäcklund

Diagnosen perifert T-cellslymfom - Frågor

2016-04-24 | 12:08

av Magnus Bäcklund

Carcinoider - Neuroendokrina tumörer

2016-02-22 | 09:59

av Per Hellström

Bör tumörerna i tjocktarmsväggen tas bort?

2016-02-20 | 17:48

av Per Hellström

KRONISK INFLAMMATION OCH MKT UPPBLÅST EFTER MATINTAG

2016-02-20 | 12:47

av Per Hellström


Annons
Annons
Annons
Annons