Fråga Experten

Fråga   Hud & hår

Ont i benhinnorna

Jag har så ont i mina vrister, vad kan det bero på? Helst om jag har legat och vilat på dan. Kan det ha något med mina mediciner att göra? Jag äter enalapril och levaxin selures, brukar också ta rosenrot. Har nyss varit och tagit prover och alla var bra. Vad kan det vara?

Svar:

Ont i vristerna kan bero på inflammation som kan sitta i själva leder, sen- eller muskelfäste. Belastning eller tryck kan provocera smärtan och trigga själva inflammationen som inte alltid kan synas i blodtester. Rekommenderar att avlasta och undvika det som provocerar smärta, behålla rörlighet i leder inom smärtgränsen, pröva någon form av antiinflammatorisk behandling t ex Ipren eller Brufen och om detta inte hjälper inom 2-4 vekor bör du söka din läkare för ny bedömning och ev. kompletterande utredning. Jag ser inte något samband med dina mediciner och dessa besvär.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Påverkan av nattarbete och psoriasis

2011-07-15 | 11:33

av Amra Osmancevic

Sola

2011-06-25 | 23:47

av Amra Osmancevic

Psoriasis på ollonet

2011-06-24 | 13:33

av Amra Osmancevic

Kala fläckar på mina ben

2011-06-6 | 16:33

av Amra Osmancevic

Behandlig av eksem

2011-05-16 | 02:09

av Amra Osmancevic

Psoriasis naglar

2011-04-29 | 22:05

av Amra Osmancevic

Behandlingsalternativ?

2011-04-27 | 01:04

av Amra Osmancevic

Psoriasis och depression

2011-04-24 | 17:00

av Amra Osmancevic

Reaktion på klor

2011-04-24 | 13:11

av Amra Osmancevic

Problem med utslag. Lymfkörtlarnas fel?

2011-04-23 | 19:15

av Amra Osmancevic

Klåda

2011-04-20 | 08:53

av Amra Osmancevic

Akne och finnar pga b12 blodbrist

2011-04-13 | 21:52

av Amra Osmancevic

Kan man gå på massage när man har psoriasis

2011-04-13 | 11:10

av Amra Osmancevic

Märkliga utslag

2011-04-12 | 21:53

av Amra Osmancevic

Prickar på snoppen

2011-04-9 | 22:30

av Amra Osmancevic


Annons
Annons
Annons
Annons