Fråga doktorn

Fråga   Hud & hår

Fråga: Leverskador av medicinering mot PSA - vilken medicin vågar jag ta?

Hej, jag har psoriasis artrit sedan flera år tillbaka. Har provat olika mediciner som inte hjälpt fullt ut förrän jag fick RemiCade och Metoject som gjorde mig i princip besvärsfri, psoriasis försvann magiskt och lederna var nästan helt bra, men min lever skadades. Provet som ska ligga på under 0,76 låg på 23,7. Detta gjorde att all behandling avbröts och nu är värdet nere på 1,2. Min fråga då; naturligtvis blev jag rädd och undrar vad för medicin ska jag våga ta?

Svar:

Hej! Det var tråkigt att höra. Troligtvis var det kombinationen av de två läkemedlen som gav leverinflammation. Men man bör utesluta att Du inte hade någon virusinflammation som orsakade Dina höga levervärden. Och det finns andra typer av biologiska läkemedel att pröva.


Allt om Psoriasisartrit

Besvarade frågor under chatten

Denna fråga blev besvarad under expertchatten Frågor och svar om psoriasis och psoriasisartrit 2013. Nedan listas andra frågor besvarade vid samma tillfälle.

Fråga Besvarad
Samband mellan psoriasisartrit och struma?

2013-10-29 | 11:57

av Anonym användare

Kost.

2013-10-29 | 11:43

av Anonym användare

Graviditet.

2013-10-29 | 11:35

av Anonym användare

Treskift.

2013-10-29 | 11:21

av Anonym användare

Vad kan jag ta istället för Methotrexate

2013-10-28 | 20:06

av Anonym användare

Leverskador av medicinering mot PSA - vilken medicin vågar jag ta?

2013-10-28 | 14:55

av Anonym användare

Fjällande

2013-10-28 | 13:24

av Anonym användare

Biverkningar av de nya läkemedlen?

2013-10-28 | 06:18

av Anonym användare

pso artrit oro

2013-10-27 | 19:04

av Anonym användare

Artrit eller artos ?

2013-10-27 | 15:38

av Anonym användare

Så ställer man en psoriasis-artrit-diagnos

2013-10-26 | 18:58

av Anonym användare

Är Psoriasisartrit och artros samma sak?

2013-10-26 | 17:03

av Anonym användare

Nagelpsoriasis och psoriasis på armbågarna

2013-10-26 | 15:46

av Anonym användare

Muskelreumtism -- psoriasisartrit???

2013-10-26 | 12:00

av Anonym användare

psoriasis och tarmsystemet

2013-10-25 | 08:15

av Anonym användare