Fråga Doktorn

Fråga   Sex & relationer

Orolig efter kondylombehandling

Hej, jag är en kille på 22 år. Jag har precis genomgått en kondylombehandling på 3 dagar morgon och kväll med warteclösningen. Vårtorna ser ut att ha försvunnit men är väldigt öm- och hela området där jag applicerat lösningen är vitt/ väldigt blekt. Det är nu en dag efter behandlingens slut och lite lösning ligger kvar! Är det normalt? Har googlat utan att hitta något svar.

Svar:

Hej!
Det är väldigt vanligt att man får hudreaktioner efter behandling med Wartec så du behöver inte vara orolig. Medlet är frätande och det kan till och med bli sår i huden. Att lite lösning ligger kvar är också normalt. Tvätta dig dagligen med tvål och vatten. Nornalt läker det inom en veckas tid.

Vänliga hälsningar
Annika Johnsson

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Kan en man få cellförändringar av kondylom?

2004-11-26 | 12:24

av Netdoktorn

Smitta genom sexleksaker?

2008-01-10 | 18:00

av Netdoktorn

P-spruta eller sterelisering?

2008-10-12 | 17:43

av Lena Marions

Hur smittar HIV?

2004-11-26 | 12:24

av Netdoktorn

Jag blöder efter samlag, vad kan det bero på?

2004-11-26 | 11:04

av Roland Strand

P-piller

2009-01-11 | 03:24

av Lena Marions

Smittar klamydia om man rör varandras könsorgan?

2004-11-26 | 12:25

av Netdoktorn

Har jag blivit våldtagen av min pojkvän?

2004-11-26 | 11:10

av Lars Davidsson

Preventivmedel

2009-03-1 | 14:15

av Suzanne Lindström

Kan prostataförstoring minska möjligheten att skaffa barn?

2004-11-26 | 12:25

av Netdoktorn

Hur kan man motverka torrhet i slidan?

2004-11-26 | 11:12

av Netdoktorn

Sterilisering inom landstinget

2009-05-17 | 10:17

av Lena Marions

Hur skall jag bli av med min kondylom?

2004-11-26 | 12:26

av Netdoktorn

Finns det p-piller för killar?

2006-05-30 | 19:05

av Maria Hallström

Hormonspiral

2009-06-24 | 09:33

av Suzanne Lindström


Annons
Annons
Annons
Annons