Forum Reumatism


Salazopyrin

Någon som fått låga vita( B-Lpk) ac Salazopyrin Har haft sjunkande vita sista månaden och fått ta ett utökat prov B-celler 5 -part Har även där vissa låga värden Vet ej om jag ska minska dosen än efter som inte Reum hört av sig Kan kolla själv på värden eftersom jag jobbar i vården Har ständigt huvudvärk ev medicinen och känner mig trött

har själv ätit salasopyrin och då sjönk vita. fick sluta omedelbart och sedan dess har jag medicinen som överkänslighet. det var läkaren som kontaktade mig när provsvaret hade kommit, samma dag som jag hade tagit blodprovet som sa åt mig att sluta äta medicinen.


Jag käkar salasopyrin,har börjat klia lite här och var på kroppen sen jag börja knapra(ej klåda). En sak till läkaren nämnde(tror jag) att när man käkar salasopyrin så skulle man ta prover ibland?. Jag har läst en del om just salasopyrin men inte fått fram info om det.


det är jättevikigt att ta regelbundna prover i början man äter Salazopyrin. För om de vita blodkropparna slås ut kan man få bl.a blodförgiftning. Ta kontakt med sjuksköterskan på din reumatologmottagning och säg att du måste ta blodprov direkt! När man ätit det ett tag så behöver man inte göra kontroller lika regelbundet, men i början tror jag man måste göra det varannan vecka. Amelie har helt rätt, Om blodproven visar det så kommer läkarna säga åt dig att sluta direkt!

Annons
Annons
Annons