Forum Mage & tarm


Forumtråd: Illamående och kräkningar

Hejsan, jag har nu i över 2 veckors tid upplevt illamående samt kräkningar. Främst på morgonen. Träffat läkaren och jag har fått Esomeprazol för att lindra magsår (om det nu skulle vara det). Tycker att det inte hjälper mot mitt illamående. Tog 20mg/dag i en vecka och avbröt, kontaktade läkaren och han skrev ut kortisontabletter till mig. Jag använde det i tre dagar och upplevde att illamåendet blev värre. Kontaktade läkaren ännu en gång för 1 dag sen och han vill nu att jag ska sluta med kortisonen och ta dubbla Esomeprazolen. Jag tog två st på kvällen, på morgonen vaknade jag illamående, åt lite frukost och spydde upp allt... jag får inte komma in och ta prover förräns på måndag. Idag är det fredag. Jag vet inte om jag ska fortsätta med dubbla doser. Kan jag avbryta alla tabletter jag har fått? Jag känner att än sålänge har det gjort mer illa än nytta. Någon som har haft samma problem? Mvh

Skriv ett inlägg i diskussionen
Annons
Annons
Annons