Fråga doktorn

Fråga   Sex & relationer

Seroxat ger mig minskad sexlust, finns det hjälp?

Jag har ätit seroxat under flera år mot min sociala fobi. Detta gör att jag inte har någon sexlust, och kan inte få orgasm. När jag under en kortare period slutade med tabletterna kom lusten tillbaka. Nu undrar jag om det finns någon annan medicin mot social fobi, som inte hämmar sexlusten? Jag kan inte vara utan tabletter, för under den perioden då jag provade mådde jag jättedåligt. Då jag för många år sedan åt p-piller hade de samma effekt på sexlivet som seroxaten. Snälla, hjälp mej, för detta är ett stort problem för mej.

Svar:

Tyvärr är det så att den sorts medicin som seroxat tillhör kan ha just de bieffekter som du beskriver. Men det finns annan medicin med andra slags verkningsmekanismer (tex Aurorix) som för det mesta kan användas som ett bra alternativ. Diskutera frågan om medicinbyte med din läkare och lycka till.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Jaydess

2016-05-17 | 22:13

av Suzanne Lindström

Hur smittar klamydia?

2016-04-26 | 23:22

av Eva Rylander

Kan jag blivit smittad?

2012-05-14 | 16:14

av Annika Johnsson

Kondylom?

2012-04-9 | 13:32

av Annika Johnsson

Orolig efter kondylombehandling

2012-03-2 | 11:34

av Annika Johnsson

Cellförändringar och p-piller

2012-02-19 | 13:02

av Sven-Eric Olsson

Kolossal klåda efter wartec!!

2011-12-1 | 14:30

av Annika Johnsson

Cellförändring / otrohet?

2011-11-14 | 19:23

av Annika Johnsson

Kondylom

2011-11-17 | 12:30

av Annika Johnsson

Impotens och hjärtinfarkt

2011-07-21 | 11:58

av Mikael Lehtihet

För tidig utlösning

2011-06-22 | 22:11

av Mikael Lehtihet

Tycker inte om sex. Kan/måste jag lära mig?

2011-05-12 | 22:25

av Suzanne Lindström

Latent herpes

2011-04-14 | 17:59

av Annika Johnsson

Klamydia - hur lång tid tar behandlingen?

2011-03-31 | 15:40

av Annika Johnsson

Vaginism

2011-02-18 | 10:23

av Lena Marions


Annons
Annons
Annons
Annons