Forum Mage & tarm


vagusnerven stör mig vid träning, kan man träna med det eller göra något åt det?

Ja har fått ett ny medicin till mitt övre magmunsbråck som hjälper mig mycket bättre än förra medicinen( esomeprazol actavis ny, omeprazol gammal)den hjälper som sagt mycket bättre till vardags vilket är skönt, men ja undrar om de finns medicin till vagusnerven? alltså jag kan verkligen inte träna. Jag får som ett sug i magen på grund av bråcket och därefter blir hjärtpulsen långsam och hård, ibland tvärtom, att den rusar iväg. alltså jag känner att jag inte kan träna med detta, eller kan man det? det känns ju obehagligt när de blir så. till vardags mår jag mycket bättre, jobbar, och är med vänner o så, men alltså är rätt säker på att det är vagusnerven som ställer till det för mig vid träning. förr när jag hade medicin som inte hjälpte så kände jag av vagusnerven påverkade hjärtat väldigt ofta, nu är det bara vid träning med den nya. kan man göra något åt det eller är det bara att träna på? känns som att ibland gasar det på ibland bromsar den ner som sagt, jävligt iriterande.

Annons
Annons
Annons