Fråga experten om sköldkörtelsjukdomar

Här besvarar Kenneth Ilvall på Netdoktors besökares frågor kring hypotyreos eller annan sköldkörtelsjukdom. Välkommen att ställa dina frågor!  

Vill du veta mer om Sköldkörtelkliniken, klicka här »


Fråga   Hormonsjukdomar

Fråga: Preventivmedel

Hej! Jag slutade ta mina p piller för ca 4-5 månader sedan och för ca 2 månader sedan började jag få väldigt mycket acne i ansiktet samt lite på bröst och rygg. Jag började med p ring för lite mer än en månad sedan men den fungerar inte bra då den bara åker ner. Jag vill börja med p piller igen eftersom det var det enda som har hjälpt min hy, och när jag tar p piller så får jag inte \\\"cystisk acne\\\".

Kan jag ta ur min p ring i dag och börja med p piller igen samma dag, eller är det dåligt?

Svar:

Det går bra att byta preventivmedel mellan dessa två.

Mvh//Kenneth ilvall


Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Tagit bort lio

2021-08-25 | 20:40

av Kenneth Ilvall

Värk i kroppen

2021-08-4 | 14:13

av Kenneth Ilvall

Mår dåligt av Levaxin

2021-07-28 | 22:03

av Kenneth Ilvall

Levaxin och sömn!

2021-07-30 | 08:19

av Kenneth Ilvall

Pressat TSH

2021-03-9 | 09:28

av Kenneth Ilvall

Justera levaxin eller liothyronin

2021-08-14 | 10:44

av Kenneth Ilvall

Fluktuerande TSH värden

2021-05-11 | 21:57

av Kenneth Ilvall

Stötar och ilningar

2021-05-6 | 10:43

av Kenneth Ilvall

Hypothyreosprover

2021-04-26 | 14:14

av Kenneth Ilvall

Skadad/flyttad svällkropp

2021-08-10 | 15:16

av Kenneth Ilvall

fluoxetin

2020-10-12 | 10:55

av Kenneth Ilvall

Sluta äta Levaxin?

2020-10-10 | 15:00

av Kenneth Ilvall

Magsäckens storlek

2020-10-9 | 16:02

av Kenneth Ilvall

Glömd medicin

2020-09-30 | 11:50

av Kenneth Ilvall

Bilder framför sig

2020-09-30 | 19:53

av Kenneth Ilvall