Fråga doktorn

Fråga   Hjärt- & kärlsjukdom

Biverkningar av Enalapril

Hej! Min pappa äter 10 mg Enalapril sedan före jul. Jag tycker att han har blivit ännu tröttare och han har inte lust att göra någonting. Är dessa biverkningar vanliga? Dotter

Svar:
Frågan är varför din pappa är ordinerad Enalapril? Har han högt blodtryck? Visst, man kan bli trött av diverse läkemedel, inklusive Enalapril. Jag tycker din pappa ska besöka den läkare som ordinerat läkemedlet för att skapa klarhet.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Studie kring Q10 och selen

2015-02-26 | 21:50

av Kenneth Pehrsson

Finns botemedel mot hjärtsvikt?

2015-02-26 | 17:07

av Kenneth Pehrsson

Farligt att gå i trappor vid hjärtsvikt?

2015-02-25 | 18:52

av Kenneth Pehrsson

Familjär hyperkolesterolemi - ökad risk för hjärtsvikt?

2015-02-25 | 14:04

av Kenneth Pehrsson

Biverkningar av Enalapril

2015-02-25 | 13:53

av Kenneth Pehrsson

Hjärtsvikt vid för tidigt klimakterium?

2015-02-23 | 14:07

av Kenneth Pehrsson

Hjärtsvikt av problem med hjärtklaffarna?

2015-02-23 | 10:32

av Kenneth Pehrsson

Kan andfåddhet vara hjärtsvikt?

2015-02-23 | 09:38

av Kenneth Pehrsson


Annons
Annons
Annons
Annons