Forum Hjärt- & kärlsjukdom


Drogmissbruk och hjärtproblem

Hej, jag är 24 årig man och har precis tagit mig ur ett 10 årigt missbruk på egen hand, jag slutade tvärt och sen dess har jag känt mig yr, ångestfylld, fått suddig syn, känt mig så svimfärdig att jag inte vågat duscha. Det har suttit i en vecka nu. I lördags åkte jag till akuten för att jag fick en brännande, svidande känsla vid hjärtområdet (Jag har haft panikångest attack och det är inte det)Dom ville skicka mig till beroendemottagningen utan att kolla upp mitt hjärta utan sa att det förmodligen bara var abstinens symtom. Så jag blev förbannad efter att ha suttit där i 7 timmar och väntat på att få höra det så jag drog hem. Det kändes som om det var ett gäng prao-elever jag togs hand om.Nu är det så att jag har jätteont i hjärtat fortfarande, det började med en svidande känsla och nu känns det mer som det krampar eller något som spänner sig där vid hjärtat. Igår (söndags) hände samma sak fast jätte intensivt och jag började skaka i hela kroppen också.Och jag litar inte på svenska läkarvården längre, det kändes som att dom tog mig för en knarkare att jag kom dit för att få medicin utskrivet. Nu till min fråga. Kan jag äta Valium? Kan det hjälpa mot min hjärtsmärta? Finns det risk för stroke om man äter Valium? (Diazepam) Anledningen till varför jag undrar om stroke är för att jag har drömt en massa om att ha fått stroke och jag rökte ungefär upp till 32 jointar om dagen och åt skräpmat varje dag. Bland missbruk var det också.Mvh Eddie.

Annons
Annons
Annons