Fråga doktorn

Fråga   Vikt & kost

B-vitaminbrist

Jag har kraftig sänkning B-vitamin brist, och jag har fått B-vitamin tabletter som heter Triobe. Jag äter väldigt bra kost mycket grönsaker och fisk/kött/kyckling, jag känner mig väldigt trött.Vad kan beror detta, vad kan vara orsak, att min kropp ta inte upp B-vitaminet/är det frågan någon allvarligt sjukdom eller sover jag för litet (jag sover cirka 5-7 timmar varje natt.? Tacksam för svaren!

Svar:

Jag känner inte igen att man behandlar en kraftig B-vtaminbrist med Triobe. Enligt FASS ska den användas för att förebygga symptom av brist på folsyra, B12 eller B6.

Äter u bra och inte har någon tarmsjukdom kan du inte ha någon bristsjukdom! Hur har diagnosen ställts?

Med vänlig hälsning,
Rolf Löf
Specialist, allmänmedicin

Nyligen besvarade frågor inom samma område

Rubrik Besvarad
Omega-3 och mediciner

2011-08-2 | 16:51

av Ingemar Joelsson

Kärldemens och äta ginko biloba?

2011-05-5 | 20:00

av Ingemar Joelsson

Chi san i kombination med p-piller?

2011-02-14 | 13:16

av Ingemar Joelsson

Rosenrot

2011-01-5 | 05:32

av Ingemar Joelsson

Rosenrot och Schisandra

2010-11-23 | 07:33

av Ingemar Joelsson

omega 3 ger bölder!

2010-11-2 | 21:10

av Ingemar Joelsson

Kombination E,och D-vitamin och B6/12

2010-09-16 | 00:37

av Ingemar Joelsson

D- vitamin

2010-05-3 | 12:56

av Ingemar Joelsson

Q10

2010-03-18 | 23:12

av Ingemar Joelsson

risker

2010-02-5 | 17:04

av Ingemar Joelsson

Rosenrot

2010-01-11 | 10:21

av Ingemar Joelsson

Kollodialt silver

2009-11-10 | 20:20

av Ingemar Joelsson

Omega 7

2009-10-21 | 21:43

av Ingemar Joelsson

Kan mina naturmedel skada mig?

2009-04-28 | 01:02

av Ingemar Joelsson

Hypothyreos

2008-12-28 | 22:57

av Ingemar Joelsson


Annons
Annons
Annons
Annons