Fråga Doktorn

Fråga   Sex & relationer

Molande magont efter klamydia

Hej! Jag är en tjej i 20-årsåldern som för drygt en månad sedan avslutade en behandling av klamydia. Jag har dock i efterhand känt av en molande, mild värk i magen, nära livmodern och undrar således om detta kan kopplas åter till min klamydia, eller om det kan vara någonting annat? Värken påminner om en slags mild mensvärk och har ibland åtföljts av ett slags lätt illamående. Jag har tagit ett graviditetstest och är, enligt det, inte heller gravid, så nu börjar jag undra vad detta kan vara. Jag har känt av dessa symptom i snart två veckor nu.

Svar:

Det du beskriver ser vi faktiskt ibland efter en klamydiainfektion, kanske kan det vara lite vanligare om man haft infektionen någon gång tidigare. Den vanligaste behandlingen, Doxyferm, är effektiv om man tagit alla tabletter och inte haft sex under behandlingen. Men för säkerhets skull tycker jag ändå att du kan göra en kontroll hos din gynekolog efter kanske 3-4 veckor om du fortfarande har besvär.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad

Annons
Annons
Annons
Annons