Fråga Doktorn

Fråga   Graviditet

Är det svårare att bli gravid om man äter Levaxin?

Jag har en fråga om levaxin och graviditet. Jag äter Levaxin och har hört att det är svårare att bli gravid om man äter den medicinen, stämmer det?

Svar:

Hej!

Levaxinbehandling i sig innebär ingen risk att det blir svårare att bli
gravid. Inte heller den underliggande sjukdomen med nedsatt
ämnesomsättninghormonproduktion.

Orsaken till att frågan ställs kan vara att det finns sällsynta tillstånd
som bl a ger fruktsamhetsproblematik i samband med bl a låg
ämnesomsättning. Dessa tillstånd ger mycket övriga symptom och har inget
att göra med "vanlig" låg ämnesomsättning.

Med Vänliga Hälsningar

Lars Einar Bresäter, Diabetesspecialist

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Cellförändring gravid

2016-08-29 | 18:39

av Eva Rylander

Försöker bli gravid

2011-07-21 | 11:22

av Greta Edelstam

Pco

2011-06-11 | 15:51

av Greta Edelstam

Havandeskapsförgiftning

2011-04-14 | 15:50

av Roland Strand

Kan låg HCG värde försvåra graviditeten?

2011-03-2 | 12:25

av Greta Edelstam

Mediciners påverkan vid befruktning

2011-02-15 | 13:57

av Greta Edelstam

Behöver jag vara orolig?

2010-12-30 | 19:48

av Roland Strand

Övervikt och försök att få barn

2010-11-23 | 11:42

av Greta Edelstam

LP samma som epidural?

2010-10-20 | 09:07

av Roland Strand

Vågar inte fråga barnmorskan...

2010-09-5 | 21:45

av Roland Strand

Lågt liggande moderkaka

2010-06-21 | 21:51

av Roland Strand

Vikt och smärta efter missfall

2010-05-21 | 16:26

av Roland Strand

Sammandragningar

2010-04-8 | 18:19

av Roland Strand

Gravid efter kejsarsnitt

2010-03-11 | 14:54

av Roland Strand

Graviditetsillamående

2010-01-24 | 22:22

av Roland Strand


Annons
Annons
Annons
Annons