Forum Sex & relationer


LÅG SEXLUST

Hej!
Jag har gått på Cipralex i 2 månader för mer än ett halvår sedan och min lust är fortfarande SUPERLÅG!
Min läkare föreslog Voxra som ska stimulera noradrenalin och dopamin (viktiga för sexlusten bla.) Men inget händer och jag håller på att bli galen!!
 
Jag går även på p-piller (Yasmin 28)
 
Ska jag sluta med alla piller för att se om det sker en markant skillnad i lusten?
Min läkare har gett upp, han vet inte hur han ska hjälpa mig.
 
Är någon i liknade situation? Snälla hjälp mig!

Hej!
Vet inte varför du fått cipralex eller Voxra och du kanske behöver äta dom. Kanske har du fått dom för PMS?
P-piller kan göra så att man tappar lusten.
Om du ätit antidepressiva för PMS så finns det andra alternativ till att lindra det. Magnesium, D-vitamin, Zink är bra. Besök en riktigt bra hälsokosthandel och fråga om råd.
Det kan också hända att du har järnbrist. Järnbrist kan ge depressiva symptom och då hjälper inte medicin. Då är det järn du behöver! Gå och kolla S-ferritin som är ett blodprov för att se om du har brist på järn i kroppens depåer. Man ska ligga på minst 70 mikrogram/liter för att ha tillräckligt med järn i kroppen. Järnbrist kan man ha även om blodvärdet (Hb) är bra.
Vill tipsa om några bra länkar för oss kvinnor :)
www.hormoni.se
www.hormonharmoni.se
www.mialundin.se
http://www.femalebalanceshop.com/
 
 


Som sakts ovan. P-piller kan förminska sexlusten. Järnbrist är vad jag tror att det är.

Annons
Annons
Annons