Fråga doktorn

Fråga   Reumatism

Fråga: vad kan hända?

hej jag är en tjej på 17 år . Jag har tagit en kortisonspruta , men jag undrar vad som kan hända om man tränar. För att jag har fått reda på att om man har tagit en kortisonspruta så får man absolut inte träna. Jag skulle vilja veta det för att jag är en tjej som tränar ganska så mkt . Tack på förhand

Svar:

Hej,
om man har fått en kortisonspruta pga reumatism som ges in i en led, så brukar man säga att man ska ta det lugnare och inte träna 1-2 dygn efteråt. I ditt fall verkar det inte som om det är en sådan spruta, dessutom har det gått ett slag, så det är inga problem att träna pga sprutan. I övrigt beror det ju på vad det var för slags besvär du hade, har du ont, så är det lämpligt att anpassa träningen.

Med vänlig hälsning

Johan Frostegård
Reumatologspecialist


Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Primär Sjögrens syndrom

2019-10-11 | 09:09

av Ulla Lindqvist

Reumatism fast inte prover visar något

2019-10-11 | 11:19

av Ulla Lindqvist

Pso+artrit

2019-10-11 | 11:27

av Ulla Lindqvist

Crohns samband med reumatism

2019-10-11 | 11:56

av Ulla Lindqvist

Fötter

2019-10-11 | 11:57

av Ulla Lindqvist

Hormoner och reumatism

2019-10-11 | 12:39

av Ulla Lindqvist

Artros eller psoriasisartrit?

2019-10-11 | 11:08

av Ulla Lindqvist

Rätt diagnos?

2019-10-11 | 12:10

av Ulla Lindqvist

Polymyalgia reumatica

2019-10-11 | 12:32

av Ulla Lindqvist

Influensavaccin eller inte?

2019-10-9 | 15:46

av Ulla Lindqvist

Trötthet - fatigue, hur hanterar jag den?

2019-10-9 | 07:34

av Ulla Lindqvist

Ärftligt

2019-10-9 | 00:20

av Ulla Lindqvist

Muskelreumatism kontra kronisk muskelinflammation

2019-10-8 | 17:43

av Ulla Lindqvist

Sjögrens syndrom

2019-10-8 | 18:15

av Ulla Lindqvist

Biverkningar Enbrel

2019-10-7 | 14:53

av Ulla Lindqvist


Annons
Annons
Annons