Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Tryptizol?

Hejsan! Hur länge kan biverkningar som huvudvärk och overklighetskänsor sitta i när man ökat dosen på tryptizol.(mår bättre psykiskt). Är i början på 6 veckor. Tacksam för svar. Kram

Svar:

Att man kan uppleva biverkningar vid ökning av medicindoser är ganska vanligt. När det gäller ett läkemedel som Tryptizol förekommer då och då huvudvärk . Brukar som regel försvinna inom loppet av ett par veckor. Är huvudvärken kvar efter 6 veckor tycker jag Du bör diskutera detta med din läkare. Overklighetskänslor är däremot sällsynt.
Tag även upp detta när du träffar din doktor.

Vänliga hälsningar,
Jan Wålinder professor emeritus, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Känner ett lätt tryck över bröstet.

2011-07-30 | 00:22

av Anders Clarberg

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

psykisk störning

2011-01-5 | 17:08

av Jan Wålinder


Annons
Annons
Annons
Annons