Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Fluoxetin och blödningar?

Hej! Har ätit efexor i nästan 2 år men bytte till fluoxetin i november pga viktuppgång 20kg.äter för GAD och nedstämndhet.Men nu har jag haft blödningar varje dag sedan 26 december och själva mensen har dessutom inte kommit än, sista hade jag 1 December 2006, och då blöder jag massor (kopparspiral) har tranon utskrivet. Kan det vara fluoxetinet som orsakar alla blödningar? Jag äter 40 mg/dag. är 28 år 176 cm lång och 82 kg tung. Mycket tacksam för svar. Norrbottning

Svar:

De symptom Du beskriver kan inte med säkerhet kopplas samman med bytet från Efexor till Fluoxetin. Mitt råd är att Du tar kontakt med en gynekolog på hemorten för undersökning och diskussion kring Dina blödningar och dess orsaker.

Vänliga hälsningar Jan Wålinder, professor, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Känner ett lätt tryck över bröstet.

2011-07-30 | 00:22

av Anders Clarberg

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

psykisk störning

2011-01-5 | 17:08

av Jan Wålinder


Annons
Annons
Annons
Annons