Forum Träning och motion


Problem med svettningar

Jag svettas mycket -inte bara när jag tränar - t ex svettas jag alltid efter att jag har ätit. Nu undrar jag om det finns något jag kan göra för att få bort svetten ur ansiktet. Absolut torr som finns på Apoteket får ju inte användas i ansiktet och jag tycker att det är jobbigt att jag sitter och droppar svett efter att jag har ätit eller tagit en promenad. Finns det något hjälpmedel att använda när jag måste vara välklädd som svalkar ner kroppen? Att äta middag i skjorta och kavaj är en pärs i nuläget.

Botox? Jag vet inte om det hjälper emot svett i ansiktete men jag vet att det finns "Svettbehandlingar" på Sahlgrenska sjukhuset och då använder dom Botox. Botox anväds ju emot rynkor i ansiktet så det hjälper kanske emot Svett också. Det kanske är lite extremt men de var bara en idè. Tydligen får man gå var 3-4 månad och upprepa behandlingen.


En vän till mig slutade svettas när han gick ner i vikt. Hade ett antal kilo i övervikt. Han är fortfarande en person som nästan aldrig fryser och får fort upp värmen, men svettningarna har avtagit.


Hej! Jag slutade svettas när jag slutade att äta sötsaker och sockerdricka! Så när det började igen och framför allt när jag tränade och gick raska promenader så avtog det då man slutade med onyttigt och blev lite smalare! Om man har hög temperatur så svettas man jättemycket! Så mitt råd är att bli smalare och sluta att äta sötsaker och sluta dricka massor med kolsyredricka! Gäller ej mineralvatten!


Hej! Jag köpte en produkt som minskade svettningarna rätt mycket för min del. Den har en "syskon-produkt" som man kan använda i ansiktet. Den heter "Neat Feat Face Saver" och kostar 109 spänn. www.gents.se är adressen.... Vet inte om det svider i ansiktet men jag har inga problem när jag applicerar under armarna i alla fall.


Hejsan, när man tränar mycket ökar kroppen sin förmåga att göra av med värme dvs genom svettning med andra ord så svettas man mera när man tränar regelbundet. Tränar du regelbundet, så det kan bero på det?

Annons
Annons
Annons