Forum Träning och motion


Motivation?

Har fastnat i ett läge nu där jag inte verkar hitta motivationen längre.. Jag har tränat och ätit bra kost och med hjälp av det minskat sammanlagt 15 kg under flera år. Sista vevan gick jag med i viktklubb.se och där gick jag ner ca 5 kg, det var i början på året. Men nu från sommaren och framåt har motivationen svackat något enormt.. Jag försöker komma iväg till gymmet några ggr i veckan, och de går okej.. Men maten är en katastrof, varje dag tänker jag, nej NU måste ja skärpa till mig, nu ska ja fixa att äta rätt, men varje dag gör jag mig själv besviken. Var hittar jag motivationen igen?! jag har 2-3 ytte pytte kilon som jag skulle vilja få bort nu.. Det var mitt mål från början.. Men jag stampar bara på samma ställe.. Någon som har några bra tips som gör att man får en kickstart som går att hålla?!

Testa att sätta ett kryss i kalendern för varje dag som du gör rätt, inte äter godis och dricker sötdricka. Så fungerar det för mig, har fått 3 kryss på 1.5 vecka snart.


När jag fortfarande var ovan vid gymmet så var min motivering denna Duscha aldrig hemma. På det viset går det inte att hålla sig borta från gymmet i mer än 2 dagar. En annan sak som jag starkt kan rekommendera om du lyckas hålla gymsuget uppe, gör knäböj med skivstång. Det ska vara väldigt lätta vikter i början, när du väl får koll på tekniken så kommer du känna hur ordentlig träning det ger. Några små tips 1.djupt andetag och spänn magmusklerna. 2.börja rörelsen från midjan -tänk dig att du sätter dig på en osynlig stol- och gå så djupt du kan. Baken ska nästan nudda marken. 3. Du ska stå på hälarna, när du är som djupast ska du kunna vifta på tårna. 4. Tänk inte så noga på hur du står utöver att det ska vara något bredare än axlarna. Ju mer man petar med hur man står ju mer fel brukar det bli. 5. Gör gärna många, dels för att det är bra träning dels för att slipa teknik. 5x5 alternativt 10x5. Du behöver bara göra, säg 5-7 olika övningar varje gång du är på gymmet. Det är inte mycket alls som krävs för resultat. Lycka till!


tusen tack för tipset, de ska jag absolut testa att köra nästa gång jag kör ett benpass på gymmet! Nu har ja äntligen efter svackan kommit igång med både maten och träningen igen! de känns kanonskönt!

Annons
Annons
Annons