Forum Träning och motion


hur blir jag av med min mage?!

hej jag är en tjej på 18 år som har en stor jävla ölmage. jag tränar 3-4 dagar i veckan och äter nyttigt men blir ändå inte av med min mage :( jag vet att vissa har svårare att gå ner på vissa speciella ställen än andra, och jag har tydligen svårt för att bli av med magen! mina lår har blivit väldigt smala medan min mage fortfarande är lika stor som den var innan, så jag ser ganska felformad ut, väldigt fult. måttet runt magen där man är som störst dvs. ungefär under naveln, där är jag 100 cm prick. någon som har något tips om hur jag blir av med min stora mage? :(

Hej!!!! Som du säkert hört och vet sen tidigare så kan man inte pungt förbränna!!!! Kroppen tar där det finns som mäst först. Så din mage kommer snart att försvinna om du inte ger upp..... Jag har också ett mått på 98 och tränar hårt..... Så ge inte upp gumman magen kommer att försvinna inom sin tid... Lycka till//////// kossarosa


Att du äter nyttigt är ett vitt begrepp. - Du får gärna beskriva vad du äter på en dag, så hjälper vi till att hitta vad som gör att du inte tappar dessa kilon. Wille


Hej igen willeJ :D Det brukar vara såhär Frukost: Gröt och ett stort glas vatten Mellanmål: Frukt och mycket vatten (brukar oftast vara i samband med träningen så det blir mycket vattendrickande där) Lunch: Sallad Mellanmål: Frukt Middag: Varierar mycket, men det är oftast min mamma som lagar maten och hon är noga med vad vi sätter i oss. Det brukar ibland bli lite slarv och kanke lite extra mjölk på gröten eller lite smör på knäckebrödet osv. jag vet att det segar ner rätt mycket, men jag brukar inte ta så jätte mycket extra och inte heller så ofta, så jag tycker att det verkar konstigt om det lilla skulle sega ner så mycket när jag tränar länge flera dagar i veckan ? :/


Hej Kossarosa! Tack för ditt stöd :D jag hoppas det, är bara så irriterande när man inte ser någon skillnad alls, den är asså verkligen som en stor ölmage, inte direkt så fint :o men jag hoppas att du har rätt hoppas det inte tar allt för lång tid bara :/ jag brukar mäta magen varje söndag. förra söndagen jag mätte var den 100 cm, imorse när jag mätte var den fortfarande 100 cm :( tråkigt. Men jag ska fortsätta kämpa på :D


Får man komma med ett förslag med motiveringar? Allt enligt "hormoniellt styrd viktminskning", dvs se till att fettlagringshormonet insulin hålls lågt. - En hög insulinnivå lagrar fett och blockerar samtidigt all fettförbränning. Frukost. - Grötfrukosten ger dig uppemot 60% av energin från kolhydrater, mest av typen stärkelse. Stärkelse är den sockerart som höjer blodsockret och därmed insulinet snabbast. Detsamma gäller bröd. En skiva "nyttigt" lingongrova höjer blodsockret lika mycket som 54 gram rent socker. Tittar man på näringsinnehållet är det mjölken som är nyttigast eftersom en kalv ska ju kunna leva och växa på denna mjölk. Ja, kalven ska växa och detta är ett dilemma med just mjölk. Laktosen i mjölken är det som gör att kalven växer. Laktos (mjölksocker) är också starkt blodsockerhöjande. Detta gör också att det höjda blodsockret kommer att sjunka, vilket kräver påfyllning av...Frukt. Frukt innehåller ungefär samma sockermängd och sockersammansättning per 100 gram som läsk. Tittar man på äpple så innehåller det väldigt lite näring också. Summa = Gröt + mjölk + bröd = Höjer blodsockret, stoppar fettförbränningen och när blodsockret sjunker blir det frukt och stoppad fettförbränning igen. Mitt förslag håller insulinet lågt och därmed hålls fettförbränningen igång hela tiden, samt att blodsockret hålls stabilt. Man blir inte sockersugen av detta stabila blodsocker: - Omelett på ett eller två ägg, en skaplig klick smör (för energin), lite oliver, lite majonäs, kanske lite skinka och tomat. Tittar man på energin på denna riktigt goda frukost så är det bara ca 5% som kommer från de fettbildande kolhydraterna. Här höjs inga insulinnivåer och din fettförbränning bara ökar. Dessutom är näringsinnehållet i denna frukost skyhögt. Du tankar kroppen med superbensin. Mellanmålsfrukten kommer du inte att behöva. Du kommer att gå ned i vikt och bli piggare och må bättre, eller vad tror du? På detta sätt äter man vidare resten av dagen. Jag tror dock att bara genom att ändra frukosten och skippa frukten så kommer du att märka skillnad. En regel: Det är inte smöret och osten som gör en fet, det är stärkelsen i brödet. Hoppas det gav dig eller någon annan någonting.. Lycka till Wille


Hej willeJ jag ska verkligen pröva det där med att skippa gröten på morgonen då, och se om det blir någon skillnad :) ska fortsätta kämpa på som jag gör nu, men det är så jobbigt när man inte ser någon skillnad. det är nästan då man ger upp, men jag ska fortsätta försöka. vill ju få min drömkropp :o tack för allt :)


Hej igen vännen! Jag tror att du äter alldeles för lite. Min make är utbildad i närings lära så kosten kan jag...... Om du tränar ofta och hårt bör du äta mer protein.... Keso är kanon bra.... Jag har själv gott ner 25 cm på 2månader och 6kg men det är slitsamt. Kolla in på min träningsdagbok om du vill... http//kossarosa.blogspot.com/ Lycka till vännen


Gör det, ingen dör ju av att prova:-) Glömde en sak..Omställningsbesvär. Din kropp är idag inställd på sockerförbränning. Om du gör en omelett imorgon kommer kroppen fortfarande tro att det ska finnas en massa socker i blodet. Men det är just det det inte finns. Kroppen kommer under några dagar att lära sig att ta energin från fettet istället. Under denna tid, olika för alla kan man känna sig seg i kolan. Ha med lite ost, korv eller något annat kolhydratsnålt som tilltugg för att lösa detta. Drick också mer vatten än tidigare för att kompensera mjölken.. Min tjej började med en sådan frukost efter nyår. Omelett. Hon klipper i lite bacon. Hon har gått ner 7-8 kilo och känner sig mindre upplåst i magen och betydligt piggare på jobbet. Förr sov hon på rasterna, men det behövs inte alls nu. Vissa som ätit gröt hela livet utan att tycka det var enformigt, kan plötsligt tycka att alla ägg blir enformiga (ja dom är ju runda:-) Då finns det mer frukostrecept här: http://www.lchfrecept.com/ Jag gillar den här siten mer och mer..kolla själv. Och Kossarosa. Håller med. Salladen till lunch ger nog inte kroppen de byggstenar och den energi den behöver. Då ryker nog lite muskler för att hålla energin uppe. Musklerna ska vi vara extra rädda om eftersom det är här vi har våra kraftverk (fettförbrännare). ..och kom ihåg att ta det lugnt. Inget sker över en natt. Wille


hej kossarosa jävlar vad mycket du gått ner ! jag vill också :( men det är så svårt när man inte vet någonting, jag går ju bara efter känslan, vad som käns bra.. jag vet ju inte alls om jag gär på rätt sätt eller inte, hade varit bra att vara med i "du är vad du äter" eller något, och få lite hjälp av ett proffs :P hehe men jag får se hur det går, jävligt drygt att inte gå ner någon cm på en hel vecka :/


Hej willeJ ni har nog rätt båda två. jag är nybörjare.. jag vet ingenting, jag går bara efter det som känns rätt, men jag har ju ingen aning ? .. jag ska försöka ändra lite på min kost och se om det blir någon förändring :) tack för alla tips ! ni får gärna höra av er och ge fler tips om det dyker upp något :D


Hej igen! Läste i ditt inlägg: Mäter du dig varje vecka gumman?????? Om du gör det sluta med det direkt!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag mäter mig 1gång i månaden och väger mig 1gång i veckan och jag kan förstå dig om du blir besviken på att du inte minskar i mått.. Börja mät dig 1gång i månaden så kommer du bli gladare dat kan jag lova dig!!!!! Lycka till vännen//////////// kossarosa


Hej kossarosa! Haha du jag har märkt det, blir inte stor skillnad på en vecka inte :P men jag mätte mig faktiskt imorse, mer för skoj skull. Och den var faktiskt på 99 cm :D om jag inte mätte fel förståss hehe. Jag skriver ner på ett papper hur mycket jag har minskat i cm per vecka, ska räkna ihop sen och se hur mycket det har blivit på en månad faktiskt :D

Annons
Annons
Annons