Forum Övervikt och följdsjukdomar


Viktminskarmat för en vecka 1

Här kommer den första delen av kost som man går ner i vikt av. Snott rakt av från Anna Hallen´s blogg:-) Hoppas ni hittar något gott. Nyttigt är det ju redan. Dag 1 Frukost: Omelett. Förslag på fyllning: Vaniljomelett. Ost & skinka. Bacon. Fetaost & soltorkad tomat. Tonfisk. Makrill i tomatsås. Lunch: Lax med grönmögelost & crème fraiche. (Går att göra i mikron på jobbet) Middag: Köttfärssås med sallad gjord på tomat, gurka, paprika, äpple och ost. Dag 2 Frukost: Omelett Lunch: Köttbullar med cole slaw (vitkålssallad med majonnäs, fransk senap och crème fraiche) Middag: Rostbiff med stekt haloumi ost och körsbärstomater Dag 3 Frukost: Omelett Lunch: Färdiggrillad kyckling med aioli och gurka Middag: Lax med stekt svamp och baconsås. Ugnsgrillad blomkål. Dag 4 Frukost: Omelett Lunch: Kassler med smält ost och pizzasallad eller cole slaw Middag: Köttfärslimpa med fyllning av bacon och ost. Serverad med sallad gjord på tomat, gurka, paprika och ost. Dag 5 Frukost: Omelett Lunch: Makrill i tomatsås med kokta ägg. Broccoli. Middag: Kokt torsk med smält smör och pepparrot. Serverad med blomkålsmos. Dag 6 Frukost: Äggröra med grädde, köttbullar, prinskorvar med minst 70% kött, bacon Lunch: Laxbiffar med aioli och sallad Middag: Fläskfilé eller oxfilé med bearnaisesås och sallad Dag 7 Frukost: Naturell yoghurt eller turkisk yoghurt med nötter, frön och 1 dl bär. Lunch: Hamburgare med dressing och sallad, gurka, lök, tomat. Middag: Gulaschsoppa med crème fraiche

Annons
Annons
Annons