Forum Övervikt och följdsjukdomar


Har nog hittat min livsstil när det gäller maten.

Ja det känns som jag kan leva så här resten av mitt liv. Att kunna unna sig lite gott på fredagen o lördagen och sen fortsätta äta som jag gör nu. Mår psykiskt o fysiskt kanon av detta. Motion minst 2 timmar om dagen i promenader eller hemmagymping, simning, cykling . varierar lite. motion är allt du gör fysiskt i minst 30 min. Mitt mat intag en dag: frukost: 1 glas a-fil, 1 frukt smörgås av rågform 54 gr(blir 2 skivor) eller hårt bröd 2 skivor smör, pålägg (skinka rökt ,ägg,ost varierar lite) grönsak som passar till pålägget minst 50 gr. 5 dl vatten. Kaffe med mjölk i. 2,5-3 timmar efter frukost är det Lunch. Grönsaker 150-250 gr + proteinkälla. Kött. ägg , fisk. 5 dl vatten Mellis.c.a 2, timmar efter lunch. kan bli kaffe o smörgås hård + frukt. eller bara frukt. vatten 5 dl 2 timmar efter mellis är det dags för middag. grönsaker minst 200 gr + kött.fisk i någon form. Ibland även hårt bröd till maten. Vatten 5 dl. 2 timmar efter middagen är det dags för någon frukt eller bär eller hård smörgåso 1/2 frukt. Vatten 5 dl Mitt vatten intag är minst 2,5 liter om dagen ibland mer. Jag dricker alltid lite innan maten. Slarvar jag med frukosten som är det viktigaste målet på en dag tycker jag kommer sötsuget som en explosion. På fredagen och lördagen har jag unnat mig efterrätter, chips, ostbågar, vin, såser m.m. Tack vare att jag skippat så mycket under veckan i kolhydrater. tack för mig

så skulle jag också vilja leva mitt liv skall lägga ner lite suketter i väskan det är ju lite bättre än sockerbitar. vi har inga kvar på jobbet och det retar mig så. tar fram paketet genast. vi har ju ändå två och den ena kan man ha i väskan jämt tills den blir avdumpad på jobbet på måndag. var dock ute med hunden trettio minuter idag det var bra motion jag gick ganska rakt för att vara mig också. vi skall ut och gå en promenad i eftermiddag med med hundarna.


Låter bra tycker jag att du har hittat en balans som fungerar. Jag tror jag har hittat en balans som passar mig också faktiskt. Jag ser till att äta vanlig mat, mkt vegetariskt för det mår jag bra av. Jag äter frukost, lunch och middag och frukt mellan måltiderna. :) Inget krångel. Godsaker äter jag i liten mängd någon gång i bland, tar bara EN bulle när det bjuds tex och är inte rädd för att tacka nej. Skönt att känna så! Och så motionerar jag dagligen. Det funkar för mig, jag vet både hur jag ska äta för att gå ned i vikt och för att behålla vikten. Jag har viktväktarnas poängsystem också som jag räknar efter ibland hur många poäng jag äter om dagen och så länge jag håller mig inom 23-28 poäng om dagen håller jag vikten och om jag äter ungefär 20 poäng om dagen går jag ned. (men jag går inte på några vvmöten det gör jag inte, det behövs inte) Trevlig helg!

Annons
Annons
Annons