Forum Övervikt och följdsjukdomar

fler här över 100 kg?

känner mig ensam kollat runt lite och alla verkar väga under hundra har ett bmi på 39,

Hej jag har ett bmi på 41 jag väger 118

tack maddisen, då är jag inte ensam, jag hoppas komma under 100 kg gränsen till jul vill komma i min balklänning från gymnasiet då vägde jag precis under 100

Jag har nyss kommit tillbaka till forumet efter två års uppehåll, men nog tycker jag att vi var ganska många då. Men det är fler som lider av sin vikt än det är personer väger över hundra. Själv väger jag 123 (140 som mest)

Hej! Jag är en också! Har bmi på 50, och väger 113 och är 150 lång. Är helt ny här )

Tillsammans väger vi mer än ett halv ton. Oioi, what to do... Det är något läskigt med den där 100-gränsen. Jag låg länge precis under den och tänkte typ: "Jag väger iaf tvåsiffrigt". Sedan slutade jag tänka på det och då snubblade jag över gränsen med munnen full av chips. Så, liten, jag vet. Min balklänning är ett par jeans.

Viktiga gränser. Jag har just gått ner ca 1 kg - på att byta våg. Jag visste ju att den gamla visade för mycket och att den i slutet vägrade visa samma värde två vägningar i rad (blev som ett step-up bräde - och så tog jag medianvikten). Alltså, inte lättare men ändå glad över kilogränsen. :-D

Det är precis det jag misstänkte, det är vågarnas fel! :P F.ö har min digitalvåg samma nervspastiska problem. Startvikt är alltid 4kg (har försökt alla sätt att nollställa, impossible), sedan flipprar viktsiffran i flera minuter innan displayen slocknar. Olika resultat varje gång. Nu använder jag boskapsvågen istället, den är stabil - för att inte tala om att jag väger ytte-pytte lite på den möjliga skalan. Haha! :) Idag väger jag 105 kg.

Jag väger också runt hundra kilo...när jag äter som jag åt förr. Som tur är så äter jag inte så längre:)

har gåt ner 14,5 kg vägde som mest 126,2 nu väger jag 111,8 är glad köpt en klänning i st L visserligen på gravidavdelningen men ändå, köpte ett par byxor härom dan i st 48 på vanlig avdelning

Det sämsta med att vara 100plussare är att man måste gå ner så väldigt mycket innan man lämnar bollstadiet. Som att nya bekanskaper tycker att man är större än stor fast att man lyckats bli mindre än störst. Så att säga. För övrigt tycker jag ni är duktiga.

Hej. Ligger också över hundra, 108,9 närmare bestämt och har ett bmi på 39.

Jepp jepp jag är kort och väger 120.. :( men det gåller att inte deppa ner sig och jag har gått ner från 126 under några veckor.. så jag kämpar på!

Japp, 100 kilo prick vägde jag för en dryg månad sen, sedan dess har jag inte haft tillgång till våg. BMI=30 (fetma alltså)

jag har gått ner, så idag väger jag 99,3

Annons
Annons
Annons