Kom igång med din träning!

Kom i Form med Netdoktor och Linus Johansson, utbildad sjukgymnast och personlig tränare. Linus ger dig fem tips på hur du ska komma igång med din träning!

Publicerad den: 2011-01-27
Författare: Besima Aho, Redaktionschef, Netdoktor

Annons

1. Motivation

Ha inga mål med träningen! Ofta sätter människor för höga mål på sin träning vilket i regel leder till misslyckande. Sätt inga mål alls eller tillräckligt låga mål som du vet att du kan uppnå. Det viktigaste målet är egentligen att vara glad, nöjd och må bra över det du presterar.

2. Kroppen som en helhet

Din kropp är en helhet och ska därför ses som en enhet och inte som separata delar. Träna inte enskild del, satsa på att träna hela kroppen. Det räcker med 15 minuter!

3. Låt dig inspireras

Bli inspirerad och låt dig själv bli inspirerad av allt som finns på internet. På så sätt skapar du din egen bild av vad som är bra träning för dig.

Annons
Annons

4. Träna hemma!

Lär dig att träna hemma. Många kan tycka att det är svårt att träna hemma för att det blir svettigt, man blir störd av andra som kommer in till vardagsrummet etc. Bli svettig och bli avbruten! Det är bättre än att inte träna alls. Det räcker med 15 minuters träning, tre gånger i veckan.

5. Träna bara så länge det är roligt

Om du har börjat med ditt pass och efter tio minuter känner att det här inte var roligt längre. Avbryt genast träning och hoppa över det passet. Träning ska alltid förknippas med glädje. Om du tränar med en negativ känsla i kroppen kommer träning aldrig blir roligt. Träna alltid med ett leende inombords.


Kommentera denna artikel

Alla kommentarer granskas av redaktionen före publicering. Se regler för kommentarer här.

Inga har kommenterat på denna sida ännu


Annons
Annons
Annons
Annons