Hjälp oss att sprida budskapet

En kvarts miljon svenskar, det vill säga 250 000, beräknas ha hjärtsvikt i Sverige. Hjärtsvikt, som är ett tillstånd där hjärtat inte förmår pumpa ut tillräckligt med blod till kroppens vävnader, är vår dödligaste folksjukdom och kräver livslång behandling.

Hjärtsvikt är en av få hjärtsjukdomar som ökar i västvärlden, främst för att vi blir äldre.  Uppskattningsvis har tio procent av alla svenskar över 75 år hjärtsvikt, en sjukdom som gradvis förvärras, men effektiv behandling av symtomen kan bromsa sjukdomen och förbättra livskvaliteten betydligt.

Hjälp oss att sprida budskapet vidare i ditt nätverk!

Sprid buskapet genom ett inlägg på:

Facebook: Gilla Netdoktor på Facebook och dela kampanjens omslagsbild – du hittar den här!

Twitter: Twittra om kampanjen genom att dela följande länk: http://www.netdoktor.se/harduhjartsvikt.se/spridordet/ och använd hashtag #harduhjartsvikt och #netdoktorkampanj

Instagram: Följ oss på Instagram! Lägg gärna upp bilder med hashtag #harduhjartsvikt eller #netdoktorkampanj

Blogg: Sprid budskapet om hjärtsvikt i din blogg! Behöver du hjälp att beskriva vad kampanjen handlar om? Kopiera texten nedan och klistra in på din blogg:

Hjärtsvikt – en av våra dödligaste folksjukdomar

Visste du att en kvarts miljon svenskar, det vill säga 250 000, beräknas ha hjärtvikt. Ett tillstånd som innebär att hjärtats pumpförmåga är nedsatt och kräver livslång behandling. 

Hjärtsvikt är vår dödligaste folksjukdom och en av få hjärtsjukdomar som ökar i västvärlden, främst för är att vi blir äldre. Symtomen på hjärtsvikt är diffusa, men framförallt har nog de flesta av oss inte koll på vilka de faktiskt är, vilket gör det svårare för oss att söka vård.

Idag har jag därför valt att öka min kunskap om hjärtsvikt för att lära mig mer om symtomen och vara uppmärksam på dem. Det gjorde jag genom upplysningskampanjen Harduhjärtvikt.se.

Vill du också öka din kunskap om en av våra största folksjukdomar? Gör det genom att besöka www.netdoktor.se/harduhjartsvikt

Sprid gärna budskapet vidare efter att du genomgått kunskapstestet så att även andra i din närhet blir uppmärksamma på sjukdomen och dess symtom!