Fråga doktorn

Fråga   Reumatism

medicin

Hej! Jag har AS (heter det så?) pga en lindrig psoriasis och har står på humira och metoject. Har haft mycket problem med ryggen som varit näst intill invalidiserande emellanåt. Sedan jag startade med nämnda behandling så har ryggen blivit väldigt mycket bättre. Lindriga skov som blivit gått över på träning, alvedon och paraflex. Men, jag har istället fått väldiga problem med knän, fötter, en höft och tummar. Det här ställer till det med promenader som jag behöver samt hushållsarbete. Fötterna (vristen och längs med foten)och knäna kan ibland göra så ont att jag inte kan gå- omöjligt att gå nedför trappor. Jag är också stel på morgonen och när jag suttit en stund. Är det sjukdomen och jag behöver annan medicin eller kan det vara något annat? Är kvinna och 31 år. Tack på förhand!
Svar:
Så bra att du blivit bättre vad gäller ryggbesvären. Det är svårt att i detta sammanhang ge ett bra svar på varför du fått mer värk på andra ställen. JAg rekommenderar att du diskuterar detta med din läkare.

Annons
Annons
Annons
Annons