Fråga doktorn

Fråga   Reumatism

Fråga: Är håravfall en biverkan av Humira?

Hej. Har börjat behandling med Humira för 14 dgr sedan och har efter det fått kraftigt håravfall. Är detta övergående eller kommer det att fortsätta vid vidare behandling?

Svar:

Tack för frågan
Håravfall är en möjlig men relativt ovanlig biverkan till Humira, ofta kombineras Humira behandlingen med methotrexat där ju håravfall är en vanligare biverkan.

Är ditt håravfall besvärande tror jag man måste avbryta behandlingen, men detta skall du diskutera med din doktor som ju har uppgift om din övriga behandling och ditt hälsotillstånd.

Med vänlig hälsning Esbjörn Larsson överläkare, reumatolog


Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Primär Sjögrens syndrom

2019-10-11 | 09:09

av Ulla Lindqvist

Reumatism fast inte prover visar något

2019-10-11 | 11:19

av Ulla Lindqvist

Pso+artrit

2019-10-11 | 11:27

av Ulla Lindqvist

Crohns samband med reumatism

2019-10-11 | 11:56

av Ulla Lindqvist

Fötter

2019-10-11 | 11:57

av Ulla Lindqvist

Hormoner och reumatism

2019-10-11 | 12:39

av Ulla Lindqvist

Artros eller psoriasisartrit?

2019-10-11 | 11:08

av Ulla Lindqvist

Rätt diagnos?

2019-10-11 | 12:10

av Ulla Lindqvist

Polymyalgia reumatica

2019-10-11 | 12:32

av Ulla Lindqvist

Influensavaccin eller inte?

2019-10-9 | 15:46

av Ulla Lindqvist

Trötthet - fatigue, hur hanterar jag den?

2019-10-9 | 07:34

av Ulla Lindqvist

Ärftligt

2019-10-9 | 00:20

av Ulla Lindqvist

Muskelreumatism kontra kronisk muskelinflammation

2019-10-8 | 17:43

av Ulla Lindqvist

Sjögrens syndrom

2019-10-8 | 18:15

av Ulla Lindqvist

Biverkningar Enbrel

2019-10-7 | 14:53

av Ulla Lindqvist