Forum Reumatism


Reaktion av Humira

Hej! jag är en tjej som tagit Humirasprutor sedan november 07. Det fungerar jättebra, jag mår mkt bra nu och har lyckats fått sätta ut kortison pga bra resultat. Problemet är att jag får sådan svullnad och klåda samma dag som jag tagit sprutan och undrar nu om nån annan upplevt/upplever detsamma. Svullnaden blir så pass stor en bra bit runt sticket så att det buktar ut dvs det syns utanpå ett linne/klänning. Det kliar också mkt, så det är ganska jobbigt. Dagen efter minskar svullnad och kliandet men det är fortfarande så det syns. Hoppas på svar Celinda

Hej! Jag tar Enbrel och upplever samma sak som dig, svullnad, rodnad och att det kliar. Min läkare "förvarande" mig så det är helt naturligt. Hälsningar från Malin


Hej Jag har Humira och haft det sedan 06, att det svider/bränner, det gör det men jag brukar aldrig reagera med svullnad och rodnad. Men det är nog olika. Visst är det en jäkla bra medicin? Kände effekt på ett par veckor....så skönt efter år av smärta och alla olika mediciner. Äter fortfarande andra tabl - har dock aldrig tagit kortison då min läkare är emot det - fick inj ibland när det var som värst. Mår bra, jobbar 100% och det tack vare Humira. Glömde från torsdagen till måndag morgon att ta spruta och kunde inte förstå varför jag hade ont - kom ju på det tillslut :)


hej jag tar enbrel,min doktor sa ta sprutan långsammt så gör det inte så ont eller blir svullet funkar för mig

Annons
Annons
Annons