Forum Reumatism


Enbrel och viktuppgång?

Hej! Har någon upplevt viktuppgång i samband med Enbrel? Jag har tagit Enbrel i drygt ett år nu och har gått upp 3-5 kg trots att jag motionerar och äter bra. Har inte riktigt förstått varför, men börjar nu misstänka att det beror på Enbrel. Har suraft runt på amerikanska sajter och läst att andra upplevt samma sak. Hittade även den här länken: http://web4health.info/sv/answers/ed-treat-drugs-overweight.htm Jag är inte överviktig på något sätt, utan snarare fåfäng och rädd för att lägga på mig onödig vikt "i smyg". Är det någon som har liknande upplevelser och som fått bekräftat från läkare att Enbrel kan orsaka viktuppgång? Hej från Malin

Hejsan. Jag har tagit Enbrel sedan99 och nej, jag har inte märkt något , vikten går ju upp och ner ibland. Har du haft någon nytta av Enbrel? jag själv tyckte att jag fick en tredje chans. Jag har haft RA i 30 år så du kan för stå att detta gjorde susen, jag har gått upp i dos men huvudsaken är att det känns bra. Ha det så bra du kan ha det önskar Ann-Marie

Annons
Annons
Annons