Forum Psykiatri


vikt... :(

jag har gått upp ca 15 kilo på tre månader av antingen Paroxetin, Edronax eller Fluanxol och jag fattar inte hur det har gått till? Jag äter mindre än vanligt och promenerar ca 1 timme per dag + cyklar 15 min motionscykel varje dag. Ändå fortsätter jag att gå upp. Jag vet inte vilken av medicinerna som orsakar uppgången. GÅR det inte att gå ner i vikt när man äter antideprissiva? Vad ska jag göra? Jag blir extremt deprimerad av detta. Någon som lyckats gå ner i vikt trots att de äter antidepp? snälla, berätta hur i så fall! Tacksam för svar//M

har ätit zoloft men gick inte uipp i vikt.men jag vet att annan medicin ger vikt uppgång.och då spelar det ingen roll om du tränar. men det är ju bra ändå.har själv gått upp i vikt nu på sistone men jag tror är du deprimerad så går du upp i vikt automatiskt.går du i någon slags terapi KB så är det det bästa om man kan pröva vara utan anti depp.

Annons
Annons
Annons