Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Värmekänsla

Har ätit Zoloft till och från i 10år men nu var det ett par år sen senaste tablettintaget. Kan det vara så att medicinen förstör värmeregleringen i kroppen för jag mår så dåligt av värme, det bara hettar på huden och det känns som om kroppen har feber, har inga större problem med svettningar jag känner mig bara så varm när temperaturen överstiger ca 20grader?!

Svar:

Läkemedel av olika slag kan i vissa fall påverka temperaturregleringen. Har Du varit utan Zoloft senaste åren är det mindre troligt at just det läkemedlet skulle påverka Din värmereglering. Är Dina besvär sådana att
de stör Dig tycker jag Du skall ta kontakt med Din vårdcentral för undersökning vad som kan ligga bakom Dina symptom.

Vänliga hälsningar
Jan Wålinder
Professor emeritus, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Känner ett lätt tryck över bröstet.

2011-07-30 | 00:22

av Anders Clarberg

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

psykisk störning

2011-01-5 | 17:08

av Jan Wålinder


Annons
Annons
Annons
Annons