Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Kan man få ont i lederna av remeron?

Hej! Kvinna 48 år, 60 kilo undrar: jag har ätit Remeron-S i ca 8 veckor mot sömnbesvär efter en kris och det har hjälpt mig mycket. Är också flitit motionär men har de senaste fyra veckorna ont på olika ställen i kroppen. Ett tag i armen/axeln och nu i hälsenorna. Trodde först att jag "övertränat" men undrar om det kan ha något med medicinen att göra. Har aldrig tidigare medicinerat ej heller haft några som helst problem med flitigt tränande. Tacksam för svar fort

Svar:

Tack för Din fråga. Jag känner inte till att Remeron skulle ge värk från rörelseapparaten på det sätt som Du beskriver- därmed inte sagt att detta inte skulle kunna inträffa. Mitt förslag är att Du diskuterar problemet med den läkare som förskrivit Din medicin- möjligen skulle man kunna komma runt det hela genom att byta till något annat och se om värken försvinner.

Bästa hälsningar

Lars Davidsson överläkare, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

Vad skall jag göra?

2011-01-11 | 23:07

av Jan Wålinder

Extremt trött

2011-01-10 | 19:02

av Anders Berntsson


Annons
Annons
Annons
Annons