Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Efexor depå + vill sluta!!!

Jag vill sluta med min efexor depå 75 mg/dag, men vet inte hur jag ska göra? Min läkare hör inte av sig, ingen vill hjälpa mig!!! Kanske jag måste ta något??? Jag har gått på anti-medicin sedan 90-talet och känner mig utplånad, trött och aggressiv ibland! Hjälp mig, jag står inte ut!

Svar:

Tack för din fråga. Jag tycker nog att du på något sätt skall försöka få tag på din doktor. Finns det inte någon annan att tala med på hans mottagning? Det är naturligtvis svårt för mig att råda dig till att sluta ta din medicin eftersom jag ju inte har möjlighet att ge dig en ordentlig konsultation.

Ledsen att jag inte kunnat vara till mera hjälp.

Bästa hälsningar,

Lars Davidsson
Överläkare, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Känner ett lätt tryck över bröstet.

2011-07-30 | 00:22

av Anders Clarberg

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

psykisk störning

2011-01-5 | 17:08

av Jan Wålinder


Annons
Annons
Annons
Annons