Fråga doktorn

Fråga   Psykiatri

Biverkningar av Lyrica?

Hej! Jag undrar bara om mina rinnande ögon, hjärtklappning och yrsel är biverkningar av Lyrica som jag fått av min husdoktor för ca. 1 månad sedan? Känner mig helt snurrig men ångesten försvann ialla fall skönt nog! Mina ögon är det värsta problemet. Svullna ögonlock och så rinner dom hela tiden!!!!!

Svar:

Irritation i ögonen, ögonsvullnad, ökat tårflöde är biverkningar som kan uppträda hos vissa personer som behandlas med Lyrica. Hjärtklappning och känsla av yrsel är ej heller helt ovanligt. Här får man väga fördelar mot nackdelar. Diskutera detta med den doktor som ordinerade Lyricabehandling. Besvären brukar inte sällan ge med sig efter några veckors behandling.

Vänlig hälsning,

Jan Wålinder
Professor emeritus, psykiater.

Besvarade frågor under chatten

Fråga Besvarad
Biverkningar av mediciner mot depression

2011-08-10 | 14:07

av Jan Wålinder

Känner ett lätt tryck över bröstet.

2011-07-30 | 00:22

av Anders Clarberg

Medicinering vid långsam metabolisering

2011-08-10 | 01:01

av Anders Berntsson

Byte av läkemedel mot depression

2011-07-14 | 12:40

av Jan Wålinder

Panikångest och depression

2011-07-21 | 15:45

av Anders Berntsson

Risk för fosterskador av cymbalta mot depression

2011-05-27 | 09:06

av Anders Berntsson

Hur länge ska jag äta Citalopram? Vill ha medicinen hela livet ut

2011-06-15 | 15:48

av Jan Wålinder

Familj i kris - sonen har depression

2011-05-13 | 08:26

av Anonym användare

Risk för fosterskador?

2011-05-27 | 09:04

av Anders Berntsson

Anonym diagnos?

2011-04-14 | 16:03

av Anders Berntsson

Minskad stress vid depression?

2011-04-26 | 16:44

av Jan Wålinder

Yr och konstig av Citalopram

2011-03-8 | 10:06

av Anders Berntsson

Må sämre vid tillfrisknande?

2011-02-28 | 10:52

av Jan Wålinder

Hur länge kan man äta Sertralin? Planerar att bli gravid

2011-02-17 | 13:41

av Anders Berntsson

psykisk störning

2011-01-5 | 17:08

av Jan Wålinder


Annons
Annons
Annons
Annons