Forum Depression och ångest


viktminskning??

Hejsan hallå allihop. Nu har jag fått nog. Av mirtazapinen alltså. Ligger fortfarande på plus några kilo fastän jag aldrig i mitt liv ätit nyttigare än nu. Så i går tog jag endast en halv mirtazapin till kvällen (+ rödvin *fniss*) och jag tänker sluta med den. Är det någon som vet hur det blir med vikten då? Har man lättare för att gå ner efter slutad medicinering? Jag har inte talat med min läkare om detta, känns lite löjligt för det handlar ju bara om 2-3 kg men JAG mår inte bra av denna extra bilring. Överallt står det att det inte är tabletten man går upp av utan allt extra man stoppar i sig. Så är det inte i mitt fall... Liknar snart en grönskak jag... *ler* Nåväl... någon med några tips på lindrig utsättning (åt bara 15 mg, igår alltså 7,5 mg) Insättningen var HEMSK och jag vägrar en likadan utsättning. Min sambo också! Och sömnen sen... hur ska jag kunna sova??? Puh... Positiva tips tack. K*R*A*M från mig =)

motionerar du något? Testa att fortsätta äta nyttigt och börja gå snabba promenader eller jogga. Några ggr i veckan är aldrig fel. Har du hund så gå snabba promenader med hunden så slår du två flugor i en smäll så att säga :)


Nä... ingen motion. Det vill sig verkligen inte. Vardagar tänkte jag att jag kunde cykla till jobbet några gånger... MEN mitt inbrottssäkra cykellås har rostat ihop så jag får inte upp det. *ironi* Gå dit hinner jag inte med tanke på tösen som jag vill ha koll på kommer till skolan ordentligt. Efter jobbet händer det att jag tar nån promenad då och då... Nu går vi ju mot ljusare tider så jag "hinner" innan det blir mörkt. MEN det är lätt att åka hem till min dotter och laga mat för att sen förbli sittande och skyller på att jag inte vågar gå ut i mörkret... Hund har vi inte, men funderar på att skaffa - nångång - kanske.... Till sommaren. Full av ursäkter..... Slutar med medcen istället... om jag vågar. KRAM


:) Hoppas du får rätt på det. Det kanske stabiliserar sig igen så småningom. Skönheten sitter inte på magen. Kom ihåg det. Det är bara vägen till mannens hjärta som e där.... :):)


Prata med din läkare innan du gör nånting med medicinen. Promenad minst 30 min varje dag, kan göra underverk. Kram


Jag gick upp 15 kilo på lite mer än ett halvår, så jag slutade. Det är inte skojjigt att sätta ut medecin men jag har i alla fall gått ner 7 kilo nu å det känns bra. Hoppas att du finner på vad och hur du ska göra. En insomningstablett kan vara bra att ta den första tiden, det gör jag. Mirtazapinet fick en ju att bli helt go i huvudet så man sov ju i alla fall på dom. :) *Kramis*

Annons
Annons
Annons