Forum Depression och ångest


råd mottages tacksamt )

Hmmm,,, vågen visar på plus 3 kilo. Ätit mirtazapin i snart tre veckor. Det är ett kilo plus i veckan. *panikkänsla* Jag är inte tjock men vill verkligen inte gå upp något. Har verklien passat vad jag ätit också. Inget godis (mer än två kvällar på dessa veckor) Ingen extra fet mat eller så. Så nu funderar jag på att sluta med mirtan. Kommer jag kunna sova då? Ha, förmodligen inte. Utsättningssymtom - urk och nej tack. Insättningen var ju hemsk. Stackars min familj :( Är det nån som vet om jag *vips* går ner i vikt om jag slutar med mirtan eller får jag kämpa för det. Har fått dubbla budskap när jag googlade så jag vänder mig till experterna - ER! Har teltid till läk den 11/2 men känner det är för långt dit... hela två kilo dit... *hmmm* Råd kvickt tack. Mår ju inte bra av viktuppgång juuuuu. Vad annars kan jag sova på?? Som inte är stilnoct eller imovane (för dem har jag varit utan sen jag slutade... nästan. En sömnis nrä jag och sambon var ovänner och en när jag skulle upp 4,30 samt en för att jag bara ville sova extra gott....jmf med 1-2/kväll innan) Råd, tips mottages MYCKET tacksamt. TACK

det är bara i början man går upp.. sen kan man gå ner dom kilona igen om man passar på vad man äter.. har jag hört..


Jag har inte ätit mirta men äter andra antidepp och jag går upp ett par kilo pga att jag binder mer vätska, alltså blir svullen. Så min fråga är om det inte kan vara så att du binder mer vätska än vanligt. Du säger att du inte har ätit mer än vanligt och rör på dig lika mycket som tidigare så borde du inte ha gått upp i rent fett eller muskler. Hur man blir av med vätskan vet jag inte för det har jag försökt i många år. Det är en biverkningar jag får leva med.


Tänkte bara säga att det är vanligt med vätska å man kan be om väske drivande då hjälper det om de e vätska asså kram


hej åt förr remeron (mitrapazin) gick upp nästan 20 kg på ett år, bytte i samråd med läkare till annat antidepp. 1 år senare tillbaka på utgångsvikt. puh. Men jag vart nog inte tung av remeronen det var min aptiten som ökade men inte min motion. Att jag ville prova remeron var att den inte påverkar sexlivet som så många andra gör.


Jag har slutat med mirtazapin två gånger. Lyckliga jag gick ju bara upp ca 3 kg under mina år med medicinen och de försvann lika kvickt när jag slutade med den. Är nu inne på min tredje omgång sen en dryg månad. Tycker tyvärr att sötsuget är värre den här gången än vad jag minns sen innan. Vågen visar +2 kg, men då har jag ätit mer än innan. Har börjar träna så vi får se hur det går.... Vad skulle man inte ge för en semla... Däremot var utsättningen i sig ganska jobbig och tog väldigt lång tid. Inget man gör " i all hast" om man säger så.

Annons
Annons
Annons