Forum Depression och ångest


Minipiller och vingligt psyke

Började med minipillret Cerazette för lite med än en och en halv månad sedan. Min oro innan var att hormoner ju kan ge biverkningar på humöret, men barnmorskan sa att det helt enkelt bara var att prova. Har åkt stadigt neråt och sitter nu i princip och vill ta livet av mig, och funderar på om det är minipillrets fel eller om det bara är mitt vanliga jag. Hur ska man veta skillnaden? Känns så fruktansvärt löjligt att veta att man kanske mår såhär dåligt pga någonting man stoppar i sig frivilligt men jag vet ju inte, och preventivmedel är ju liksom.... bra att ha. Det sägs att man ska låta behandling med minipiller gå 3 månader innan man utvärderar men jag vet inte om jag klarar det. Är det någon som har liknande erfarenheter? Någon som har bytt till annat minipiller och mått bättre?

Inte ska du vänta 3 månader om du mår superdåligt. Nej. Kontakta din barnmorska omedelbart och be att få byta sort! När jag var i tonåren åt jag minipiller och fick biverkningar av vissa sorter. Det var aldrig nåt problem med att byta då iallafall...

Annons
Annons
Annons