Forum Depression och ångest


Medicinen slutar verka efter ett tag

Jag tar Citalpram o har märkt att den inte hjälper mej lika bra som förr. Är det ngn som vet om det är så, har bara hört, men ej av en läkare, att om man tagit en sådan medicin länge, så kan verkan försvinna. Jag tar maxdos redan.

Kolla med din läkare om detta. Du kanske ska prova en annan medicin eller kombinera någon ny med din nuvarande. Äter själv Fluoxetin sedan 5-6 år tillbaka och den passar mig utmärkt. Lycka till!


Jag vet inte om det kan tappa effekt men jag har själv ätit just de tabletterna du har och fick byta efter en tid då jag bara blev sämre av dem, bytte till effexor depotkapslar och det funkade mycket bättre. Prata med din läkare, du kanske behöver ett annat preparat och helt enkelt byta medicin. Lycka till!


Jag åt fluoxetin maxdos o topimax mot humörsvängningar men det är egentligen mot migrän så du får två flugor i en smäll på det men fick skumma biverkningar av den, vill inte skriva här vad men pm så får du veta av mej vad.. :) men fluoxetinet hjälpte ingenting alls för mej.. Kramm

Annons
Annons
Annons