Forum Depression och ångest


Lyrica/Efexor

Träffade min läkare på psyk som höjde min dos av lyrica till 150mg per dag. Efexor 150 mg per dag står jag kvar på. Det kändes riktigt bra i början, men nu har jag jordens svacka! Hur har ni andra som äter lyrica reagerat? Är detta vanligt efter att ha ätit medicinen i ca 3 månader?

jag tog bara lyrican 1 eller 2 veckor för den förvärrade min ryggvärk och dessutom mådde jag illa av den och blev yr.min personliga åsikt är att inte stoppa i sig antiepileptika och annan skit om man har ångest,utan hålla sig till läkemedel som används renodlat mot ångest,dvs bensodiazepiner,även fast de är beroendeframkallande. känns som att andra läkemedel kan ställa till det för en på ett otrevligt sätt,funka ett tag och sedan göra allt mycket värre.efexor har jag aldrig tagit så den kan jag inte uttala mig om. men din svacka kanske inte beror på medicinerna,du kanske bara har en jobbig period ändå?så är det för mig iallafall har jag märkt,att det går som i cykler alltså.


jag äter lyrica 600 mg per dag. kan det vara så att din dos är för låg?


för mig hjälpte inte lurica. jag bara hamnade längre och lämgre ner. men hoppas det hjälper på dig!


jag ätr oxå rätt hög dos lyrica har nog 600 mg men det låter som dosen är för låg mår jätte bra på lyrica o har märkt att om jag slutar så kommer ångesten tillbaka så du kanske ska prata om att höja dosen med läkaren/kram


Om det nu är så att det är en svacka, hur lär man sig hantera det när det håller i sig i så långa perioder? Allt blir lidande av det, speciellt mina vänner.


ja det är grymt jobbigt! men jag tror att du måste säga och berätta och berätta hur du mår just nu. om de är dina vänner så står de kvar fast du är nere länge. men vi får inte glömma att de som aldirg varit i depp, ångest mm kan inte riktigt förstå. min man hajar typ noll. kämpa på!!

Annons
Annons
Annons