Forum Depression och ångest


Lyrica

Hejsan alla! Jag har nyss fått Lyrica mot min ångest av min läkare. Och jag tycker att den hjälper väldigt bra. Men läste att man kunde öka snabbt i vikt? Är det för att man får såna extrema sug efter mat eller tar kroppen upp mer av det man äter ? Och jag har fått extrema svårigheter i sex. Kan inte få orgasm, och det är otroligt jobbig. Kommer det gå över efter ett tag, eller är det så hela tiden när man går på Lyrica? Tacksam för svar. // Rebecca

Jag äter Lyrica och det funkar hyfsat bra mot ångest. Det fungerar också bra mot min värk. Angående vikten vet jag inte, men jag har gått upp i vikt, men vet inte om det är pga medicinen. Men nu har jag gått ner lite för att jag knaprar morötter när jag blir sugen på att tugga på nåt, och är ute mer och rör på mig. Problemet med Lyrica är att man får fruktansvärda utsättningssymtom. Jag vill sluta med den, men kan inte. Jag mår så fruktansvärt dåligt att jag ligger och har frossa, får ångest och svettas. Ungefär som en influensa fast värre känns det som. Jag äter 150mg morgon och kväll.


Jag har käkat den i några dagar bara, bör jag tvärsluta genast?


Jag äter med lyrica 75 mg på morgon sen kväll ,men jag ska trappa ner dem och sluta med dem för jag har gått upp väldigt mycket i vikt av dem, jag behöver gå ner i vikt.


rebecca man ska aldrig tvärsluta


Man måste överväga vad som är värst: gå upp lite i vikt eller må dåligt psykiskt. Om det fungerar bra mot ångesten så tycker jag du ska fortsätta. -)


går man upp i vikt av DOM (alltså själva tabletterna), eller är det för att man får mer sug ? vikten är väldigt viktigt för mig så jag kommer må väldigt dåligt om jag går upp i kilon.


Tack så mycket för era svar! :)


Jag vill ta Lyrica!!! men har provat och varje gång fått buksmärtor och svullnad i magen efter en sådan liten dos som 25 mg/dag!!! de hjälpte mycket mot GAD och mina smärtor så vad gör jag i detta läge för att tåla dem bättre?? kanske hade biverkningarna gått över med tiden.........men svårigheter sexuellt är just som du sade i ditt inlägg svårt med orgasm och lust!!


Rebeccalind de är båda delarna de är tabletterna man går upp i vikt av och även att man får sånt sug så jag ska trappa ner dem för min vikt är väldigt viktig med, jag ska försöka klara mig på fluoxetin och oxascanden bara. Jag vill ju inte ha ångest men vill inte väga 40 kg för mycket heller.


Kan bara åter konstatera hur olika vi tolererar mediciner. Jag fick testa Lyrica 25mg i våras och stod ut i 3 dagar innan jag var tvungen att sluta. Mådde något så fruktansvärt dåligt av dem och kände mig helt förgiftad. Ingen mer Lyrica för min del...


jag vill verkligen inte gå upp i vikt, men jag vill heller inte gå och må otroligt dåligt. antar att jag måste börja träna konstant om jag fortsätter med dom.. dom hjälper mycket mot min ångest.


Rebeccalind håller med dem är bra mot ångesten , men jag har andra mediciner med så dem ska jag klara mig på tycker jag..


Vet inte med just Lyrica, men av annan medicin har jag gått upp o det är för att jag känner mej hungrig oftare


Har ätit lyrica till och från i år men ej gått upp i vikt. Hjälper bra mot ångesten.

Annons
Annons
Annons