Forum Depression och ångest


Hur?

jag har ätit ½ tablett Sertralin renbaxy eller vad de heter i 3 dagar nu på kvällarna. Jag ska genast SLUTA med dom och aldrig mer se skiten! Hur lång tid tar det för att det jag fått i mig hitills att försvinna hur kroppen?? känsn som skiten har fastnat imin hjärna..är helt "drogad" känns det som. Var bättre innan....jag vill fan klara av att få hjälp UTAn medicin, Vad göra? dricka massa vatten? ska man vänta med att ta Neurokan ( naturläkemedel) i några dagar nu?

dessutom blev jag mer aggressiv och irritera dän innan....


snälla! någon som evt+? jag har druckit kaffe också och tagit teskedar linförolja i dessa dagar då jag tagit medicinen...kan det påverka? Jag vill få UR skit medicinen ur kroppen NU!!! mitt huvud känns helt drogat!


Jag vet faktist inte. Om du slutar med dem så går det ju ur kroppen efter ett tag men jag vet inte hur du ska göra för att det ska gå snabbare. Jag åt för mycket sertralin en gång och jag var hög i 2 dagar..du kan ju googla om ingen annan svarar?


det har säkert redan gått ur kroppen, den lilla halvan om dan du tagit e ju ingen jättemängd, så du kan känna dig lugn... kram /TC


okej tack för svaren :) jo dom borde nog försvinna ur kroppen fram till helgen ialla fall. kram


Någon mer som vet? Har druckit massa vatten nu. Uräskta men pissar man ut den eller försvinner det genom den andra vägen? hehe uräskta mitt otrevliga ämne....men jag oroar mig.


Halveringstiden är ca 26 h vilket betyder att efter ett dygn har kroppen gjort sig av med hälften av mängden läkemedlet. 1:a dygnet 50 mg/2= 25 mg 2:a dygnet 25 mg/2= 12,5 mg ect Räkna med minst en vecka innan allt har försvunnit. De mesta försvinner med urinen (en liten del via avföringen).


okej tack för svaret! hmm jag är inget matte snille så har svårt att rräkna ut exakt. Men jag tog ingen tablett igår (torsdags) och ingne idag. Dvs jag tog den sista i onsdags kväll. Sedan dess har jag druckit massor av vatten, både igår och nu idag. Har det mesta hunnit försvinna ur då tro? kram


har druckit massor av vatten nu igår och idag. Borde väl det mesta försvunnit?? vill kunna dricka 1 glas vin imorgon utan skiten finns kvar i kroppen! herregud jag åt ju bara ½ tablett i 3 dagar...är ju lite, då borde väl inte det hålla sig i länge?


ons: 25 mg/2=12,5 mg tors: 12,5 mg/2= 6,25 mg fre: 6,25/2 = 3,125 mg lör: 3.125 mg/2= 1,6 mg sön: 1.6mg/2= 0,8 mg mån: 0,8 mg/2 = 0,4 mg etc Nu har jag räknat med halveringstid på 24 timmar. Vi är ju olika hur snabb vår lever är på att bryta ned läkemedel. Det är levern som bryter ner medicinerna till mer vattenlösliga beståndsdelar så att vi kan bli av med via urinen. Dvs det hjälper inte att dricka mer vatten för att bli av med medicinen. Det tar ca en vecka för kroppen att bli av med läkemedlet. Tänk på att doser under 10 mg lär inte kunna påverka kroppen alls. Så efter tre dagar borde effekten av medicinen vara borta.


Eftersom ingen sagt det uppenbara: Man ska inte äta Sertralin eller andra SSRI (väldigt många andra mediciner för den delen också) samtidigt med Johannesört (Neurokan). I fallet SSRI så kan biverkningarna bli fler och/eller värre, i värsta fall kan det leda till serotonergt syndrom. Ursprungspostaren är förvisso borttagen men skriver iaf för de som läser tråden.

Annons
Annons
Annons