Forum Depression och ångest


Fryser - biverkning av medicin?

Jag äter Fluoxetin eller vad det heter och stesolid och jag fryser ofta så satans mycket att jag har dubbla fleecetröjor o vinterjacka inomhus. Det började kanske, men nog inte, i samband med att jag bytte till dessa nya mediciner, men vet inte säkert. Jag har inte feber. Ibland blir jag supertrött, nästan som helt borta, eller sitter o gäspar helt okontrollerat. En del säger att jag ser blek ut. Nån som känner igen det som nån biverkning av något? Jag har nyss tagit blodprov, men det visade inga konstiga värden o jag är inte supersmal eller så. Det bekymrar mig att inte veta vad det beror på. /sofia

Hej Sofia! Jag vet inte hur länge du ätit Fluoxetin (Fontex), men jag har alltid fått frossa då jag prövat SSRI. Fluoxetin är dock den enda SSRI jag inte testat, men skulle gissa att det skulle ha samma efext på mig då det är samma typ av medicin. Brukar tycka att det känns iskallt inne även om det är över 20 grader. Detta brukar som väl är ge med sig efter ett tag. Har aldrig hört att Stesolid skulle orsaka frusenhet. /hälsningar


jag fryser konstant, ofta massa kläder på mig, men precis innan jag får en ångest attack, då fryser jag skitmkt,, fryser itne mer av medicinerna iaf. kram /TC


Hmm.., ja kanske att det hänger ihop med att ångestattack är på väg, har inte kopplat ihop det. Innan jag åt Fluoxetin åt jag en kort period en provförpackning Fontex, för Fluoxetin fanns inte inne, Borde väl vara samma sak, men man vet ju aldrig. /sofia


Hej! När du skriver att du inte ätit Fluoxetin, menar du då att du inte heller ätit Fontex? Dvs fick du frossa av Fontex men vet ej om du får det av Fluoxetin? Undrar eftersom jag själv bytte från Fontex till Fluoxetin, o kanske kom frysningarna i den vevan. /sofia


Känner inte till den biverkningen. har ätit Fontex -fluoxetin i 20 år nu. Fluoxetin är det som Fontex innehåller, det är namnen som är olika inte innehållet. Det verksamma ämnet heter alltså fluoxetin i medecinen. *Kram*

Annons
Annons
Annons