Forum Depression och ångest


Citalopram

Hej Jag undrar om några här använder Citalopram och något sömnmedel samtidigt. Jag tar Stilnoct och Citalopram men jag tycker jag blir så trött hela dagarna. Eller blir man kanske trött av åvångesten och paniattackerna som kommer i stort sett varje dag

Hej! Jag åt båda ett tag. Tyckte oxå jag blev väldigt trött men kan ju mycket väl bero på ångesten, Tar dock nu bara stilnocy och tycker fortfarande jag blir trött efteråt. Får väl se det positivt för att kroppen i alla fall får lite sömn.


Hej Jag tror nog det är Citalopram och ångesten som gör dig trött... äter själv Stilnoct och den har en bra halveringstid på sin effekt, så du borde inte bli trött av den.... men iofs ingen regel utan undantag.... sen ska man ju göra uppehåll med den mellan varven, annars gör den "ingen" nytta efter ett tag, det är stor risk för tillvänjning, men det kanske du redan vet? Ha en bra dag! Mats


hej........ jag äter cipralex och zopiklon och man blir trött av de fast mycket beror på vilken tid på kvällenman tar sov medecinen tar man den sent så blir man typ bakis iaf jag blir de... fast de beror nog åxå på din ångest de tar kraft av en. jag försöker ta natt medecinen vid 21 tiden och inte efter 2230 de passar mig rättsåbra försök hitta din rytm lyka till


Citalopram i sej gör en väldigt trött Tog den i flera år o behövde en tupplur mitt på dagen minst 2h hela tiden

Annons
Annons
Annons