Forum Depression och ångest


Antidepressiva och lust...

Är en tjej på snart 30 år. Har en svår depression och äter 150 mg Efexor om dan. Jag har i princip provat alla antidepressiva som finns på marknaden utan resultat, det enda som hänt är att min redan minimala sexlust har blivit ännu mindre. Har provat Buspar också som sägs öka lusten, men jag kunde lika gärna ha käkat sockerpiller. Jag har ett förhållande och man vill ju kunna leva som alla andra... jag är ung och vill ha ett normalt sexliv! Vad ska jag göra? Finns det andra med liknande problem, hur har ni löst det?

Min sambo har ätit zoloft och fick samma problem. Vi löste inte det alls, men det berodde på att han inte ville, han såg det inte som ett problem att vi inte hade ett sexliv. Hade han haft samma attityd som du hade problemet inte varit ens hälften så stort. Lycka till!


Hej du...har tidigare ätit effexor upp till 300mg i perioder...tyvärr så försvann sexlusten..för att överhuvudtaget kunna ha sex fick jag hoppa över tabletten en dag...och så gjorde vi så här... gjorde det mysigt för oss och tog mkt på varann... och blev det sex så vr det bra, blev det inget så var det ok ändå..inte stressa upp sig alls.. lycka till


Heej..jag har oxå ätit efexor och det var intensiv torka...ca två dagar i månaden, efter mens, fanns en chans att känna lust men missade vi det tåget var det ganska kört...försök ialalfall gosa men förståelse måste ju finnas från partnerns sida att du inte med viljan kan styra detta. Håll ut... Nu har jag varit utan efexor i nästan 3 månade men kan inte påstå att lusten kommit tillbaka..konflikter o slitningar i relationen på grund av sjukdomen spelar nog större roll här än medicinen...lycka till..


Hej! Har oxå ätit Efexor och kände mig som att jag kunde lika gärna gå i kloster!! Det finns tydligen en förklaring till varför sexlusten försvinner - prolaktinnivåerna stiger i blodet och det blir samma effekt som att du ammar. Jag har äntligen slutat med mina Efexor och mår faktist bättre än någonsin efter en långsam urtrappning! Fast de fyller ju sin funktion när man verkligen behöver dem. Jag var nog mest rädd att gå tillbaka till den mörka sidan igen men den verkar inte komma tillbaka *JIPPI* Kolla med gynekologen om du kan få ett läkemedel som tar ner prolaktinet. Det finns dock lite biverkningar på de medicinerna men vad ska man göra när relationen knackar? PS. Har du kollat att dina sköldkörtelprov är bra? B12? kolla på www.thyroid.se för symptom och självtest D.S.


jag äter inte efexor, men tre andra antidepressiva, o ngn av dem har oxå biverkning minskad sexlust, jag måste haft en jävla tur jag, för jag har hur mkt lust som helst, har inte blivit påverkad av dem negativt när det gäller sexet,, tror som barfota, att det har nog mkt med förhållandet o göra oxå, jag hade noll lust med mitt ex, o det var nog inte pillrenas fel, eftersom jag äter mkt mer nu än då, o har inga problem med mitt sexliv nu,,


Hm, jag har just börjat med Efexor, så det där låter ju intressant... Hur lång tid tog det innan du märkte effekten? Är det verkligen medicinen eller dåligt mående som sänker lusten? Skriv hur det går! /sofia

Annons
Annons
Annons