Forum Depression och ångest


Angående Lyrica

Hejsa alla,jag har nu ätit Lyrica 75mg/dag i 1,5 år nu tillsammans med cymbalta.Nu funderar jag på att sluta med Lyrican då jag är så trött och har gått upp så mycket i vikt,tror att det är Lyrican som gör det min dr sa nåt om det när jag började om trötthet och viktuppgång.Är det nån som vet om det är jobbigt att sluta med Lyrica pga av biv???Men jag äter ju så låg dos av den så man tycker ju att det borde gå bra,men man vet aldrig med mediciner ju..

Har testat Lyrica eftersom jag har svårt att tolerera antidepp. Jag var uppe i en dos på 300 mg/dag. Tyckte de hjälpte mig mot min ångest i början men sedan blev det bara biverkningarna som talade sitt tydliga språk. Oron var tillbaka, kilona hade satt sig, jag var trött kände mig avtrubbad och lite pantad.Fick svårt att förstå text, hade en långsam reaktionsförmåga. Trappade ut med 150 mg första veckan, 75 andra veckan och slutligen 75 mg sista veckan. Okey, det var inte helt kul men det gick. Börjar sakta orka och först saker igen. Jag ångrar inte att jag satte ut Lyrican även om jag inte mår bra så tycker inte jag det är att föredra att känna sig avtrubbad och oattraktiv inför sig själv. Minskar åter i vikt men det tar sin tid. Undrar om någon vet något alternativ till antidepp o Lyrica. Vill så gärna ha lite lindring utan för svåra biverkningar. Lycka till!


Jag har Lyrica! Men jag försökte trappa ner. Började med 25 mg som jag tog bort. Men blev så yr i huvudet så jag vågade inte fortsätta. HOppas dock det blir bättre för dig. Alla får inte såna symtom. Lycka till

Annons
Annons
Annons