Forum Neurologi


Trigeminusneuralgi - Tegretol

Hej! Jag är en tjej på 40+ som nyss fått behandling för trigeminusneuralgi, Tegretol, började äta för sex dagar sen. Det verkar hjälpa mot attackarna som inte alls kommer lika ofta och heller inte är lika långa nu. MEN biverkningarna är riktigt jobbiga! Jag har fått riktigt dålig balans och det känns konstigt i huvudet bara jag rör det, även om jag sitter still. Är det någon annan som varit i min sits och kan berätta hur han/hon kände sig och om det går över med tiden? Just nu vill jag bara sluta med behandlingen ... Tack på förhand! /Anna

Fick sluta med Tegretol för dessa jobbiga biverkningar. Fick Lyrica istället och är f n nästan smärtfri. Kommer skov ibland men inte alls så intensiva.Ulla


Hej Ulla! Tack för ditt svar! Jag håller just på att byta till Trileptal. Även om de allra värsta biverkningarna kom i början (när jag skrev min fråga) så försvann dom aldrig helt. Har du hittat till facebookgruppen "Trigeminus -neuralgi, -neuropati & ansiktssmärta"? En jättebra grupp med härliga människor. /Anna


Hoppas du har det lugnt nu med TN. Jag har gått med i gruppen du talar om. Den är jättefin. Ser att man är inte ensam om den här smärtan, även om den är olika hos oss alla/Ulla


Hej Jag söker kontakt med dig som drabbats av ansiktssmärta. Jag har haft det 1mån. och känner mig desperat efter hjälp o stöd. Marie

Annons
Annons
Annons